نتایج یک بررسی آمریکایی درباره قحطی یمن
کد خبر: 3665680
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹

نتایج یک بررسی آمریکایی درباره قحطی یمن

نتایج یک بررسی آمریکایی درباره قحطی یمن نشان می‌دهد، اگر ائتلاف نظامی تحت امر عربستان محاصره بنادر اصلی یمن را لغو نکند، روزانه هزاران یمنی از گرسنگی می‌میرند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از ایسنا، این هشدار یک روز پس از آن مطرح شد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد ۲.۵ میلیون تن در شهرهای پر جمعیت یمن به آب سالم دسترسی ندارند و خطر شیوع وبا افزایش یافته است. "شبکه سیستم‌های هشدار اولیه قحطی" گزارش داد، حتی پیش از این محاصره نیز ۱۵ میلیون تن در یمن در خطر "بحران" و یا وضعیت وخیم‌ بودند.

در گزارش این گروه آمده است: تعطیلی بلندمدت بنادر مهم خطر وخامت بی‌سابقه امنیت غذایی را در مناطق وسیعی از این کشور افزایش می‌دهد. اگر بنادر همچنان بسته بماند، قحطی ظرف سه یا چهار ماه مناطق بسیاری را درگیر می‌کند و مناطقی که دسترسی به آنها محدودتر است با خطر بزرگتری روبرو هستند. در چنین سناریویی، کمبود غذا و سوخت موجب افزایش قیمت‌ها و کمبود لوازم پزشکی می‌شود که همین امر به افزایش بیماری‌های تهدیدکننده می‌انجامد. به دلیل کمبود مواد غذایی و شیوع بیماری، روزانه هزاران تن می‌میرند.

در گزارش مذکور آمده است: حتی با وجود باز بودن بندر عدن احتمال قحطی بالاست و تمام بنادر یمن باید برای واردات ملزومات اساسی بازگشایی شوند.

captcha