کمک 117 میلیونی نیکوکار خوزستانی برای آزادی 9 زندانی غیرعمد
کد خبر: 3665689
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

کمک 117 میلیونی نیکوکار خوزستانی برای آزادی 9 زندانی غیرعمد

گروه جامعه: در اقدام انسان‌دوستانه خیّر خوزستانی زمینه آزادی 9 نفر از زندانیان مالی و بدهکار دیه تحت حمایت ستاد دیه با مانده بدهی 117 میلیون تومانی فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا، مدیر نمایندگی این مجموعه حمایتی در استان خوزستان گفت: همزمان با حلول ماه ربیع‌الاول، نیکوکار خوزستانی با کمک خودشان موجبات آزادی 5 بدهکار مالی، 2 محبوس دیه حوادث رانندگی و 2 دربند آبرومندِ ناشی از جرایم شبه‌عمد را فراهم نمود که درصددیم ضمن تسریع کارهای اداری پیش از آزادی، تا آستانه آغاز امامت یگانه منجی عالم بشریت (عج) مقدمات بازگشت این افراد را به آغوش خانواده فراهم کنیم.

وی افزود: مجموع بدهی این مددجویان رقمی معادل ۲ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال بود که در فرآیند رسیدگی تا میزان ۱۶۹ میلیون ریال، از سوی شکات خصوصی پرونده گذشت رضایتمندانه اخذ شد و مابقی مبلغ نیز از طریق ارایه تسهیلات بدون سود ستاد دیه تامین گردید.

بنابر اعلام این خبر، هم اکنون ۳۱۲ مددجوی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان خوزستان تحمل حبس می‌کنند که ۳۷ نفر از این افراد با بدهی دیه ناشی از تصادفات رانندگی، ۱۱ نفر بابت دیات حوادث کارگاهی و 264 نفر هم به دلیل ناتوانی در پرداخت محکومیت‌های مالی در بند حضور دارند.
captcha