جمع‌آوری 85 هزار نمونه در بانک خون بندناف رویان
کد خبر: 3665696
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

جمع‌آوری 85 هزار نمونه در بانک خون بندناف رویان

گروه اجتماعی: مسئول امور نمایندگی‌های بانک خون بندناف پژوهشگاه رویان از جمع‌آوری 85 هزار نمونه در بانک خون بندناف رویان خبرداد و گفت: انتظار داریم هر سال 15 هزار نمونه به این تعداد اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، هادی جوشقانی، مسئول امور نمایندگی‌های بانک خون بندناف پژوهشگاه رویان، 30آبان در حاشیه مراسم افتتاح بانک خون بندناف شهرستان فردیس در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بانک خون بندناف رویان سال 1384 در پژوهشگاه رویان با همت زنده یاد دکتر کاظمی‌آشتیانی افتتاح شد.
وی افزود: مادرانی که باردار هستند می‌توانند به عنوان یک بیمه سلامت به دفاتر بانک خون بندناف در سراسر کشور مراجعه کنند و با عقد قرارداد و پرداخت هزینه برای جمع‌آوری خون موجود در بند ناف، جداسازی سلول‌های بنیادی آن و نگهداری آن در دمای منفی 196 درجه سانتیگراد طی 25 سال اقدام کنند.
این مسئول در خصوص مزایای استفاده از این بانک گفت: خوشبختانه بانک خون بندناف رویان هم بانک خون عمومی و هم خصوصی دارد، تاکنون از این دو بانک پیوندهایی را برای درمان بیماری‌هایی چون تالاسمی و انواع سرطان خون را داشته‌ایم و افراد درمان شده از سلامت خوبی برخوردار هستند.
جوشقانی در خصوص هزینه‌های استفاده از بانک خون بند ناف برای متقاضیان، بیان کرد: طبق استاندارد جهانی سلول‌های بنیادی تا 25 سال قابل نگهداری است بنابراین هزینه اولیه برای نگهداری خون بندناف در بانک، 2 میلیون و 500 هزار تومان است و هر ساله مبلغ 120 هزار تومان به عنوان شارژ سالیانه نیز دریافت می‌شود.
مسئول امور نمایندگی‌های بانک خون بندناف پژوهشگاه رویان ابرازکرد: البته تسهیلاتی برای مشتریان در نظر گرفته شده تا شرایط پرداخت برای خانواده‌ها راحت‌تر شود در همین راستا، با یکی از بانک‌ها توافق شده تا با پرداخت وام به متقاضیان از فشار بر خانوار جلوگیری شود.
وی ادامه داد: برای مادرانی هم که دومین بار باردار شده‌اند و کودک اول آنان بیمار است، با معرفی‌نامه از پزشک درصدی تخفیف به مراجعه کننده می‌دهیم اما بعضا هم شده هم که بانک خون بندناف بدون دریافت مبلغ در اینگونه موارد اقدام به جمع‌آوری خون بندناف متقاضی کرده است.
این مسئول در پایان در خصوص آمار بانک خون بند ناف رویان گفت: از ابتدای تاسیس بانک خون تا کنون 85 هزار نمونه جمع‌آوری شده و انتظار داریم 15 هزار نمونه هر ساله به این میزان اضافه شود.

captcha