سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از مؤلفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3665703
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
آقازاده:

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از مؤلفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است

گروه اقتصادی: استاندار مرکزی گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از مولفه‌های اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی است و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در این زمینه نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی، در نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان که امروز، 30 آبان ماه در استانداری برگزار شد، گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی با نگاه واقع گرایانه و با تفسیر مثبت از قوانین، تسهیل‌گر امر سرمایه‌گذاری در استان باشند. در جهت جذب سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی استان مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با دید مثبت امور مربوط به سرمایه‌گذاری را دنبال کنند .
وی ادامه داد: با رفع تنگناهای سرمایه گذاران داخلی و خارجی توسط دستگاه‌های مربوطه، پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن و نگاه کلان دستگاه‌ها می‌توان زمینه حضور و جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را در این استان فراهم کرد. قوانین می‌توانند در برخی مواقع با شرایط یک استان و یا کشور هماهنگ نباشند ولی با حاکمیت  انسجام داخلی در استان می‌توان بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم فرا قانونی عمل کنیم ولی در بعضی مواقع باید قانون را تفسیر کرد، گفت: تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و رسیدگی و حل مشکلات بخش خصوصی از برنامه‌های اولویت‌دار استان است.
آقازاده بیان کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان باید به محل رفت و آمد سرمایه‌گذاران و هیات‌های خارجی و داخلی تبدیل شود تا اهداف تعیین شده و رونق اقتصادی در استان محقق شود. در این راستا مدیریت ارشد استان در هفته یک روز کاری خود را در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خواهد بود تا مسائل و مشکلات بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و به صورت موردی بررسی و پیگیری‌های لازم در این زمینه بعمل آید. وی ادامه داد: باید برای تحقق سرمایه‌گذاری حدود 600 تا 700 میلیون دلاری در استان تا پایان سال 97 برنامه‌ریزی کنیم و اگر همه این عزم را داشته باشیم حتی می‌توانیم به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری نیز دست یابیم.
استاندار مرکزی در پایان بیان کرد:  سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از مولفه‌های اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی است و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در این زمینه نقش مهمی دارند.
captcha