توسعه فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌کند
کد خبر: 3665725
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی:

توسعه فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌کند

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: با توسعه وقف بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی امروز 30 آبان‌ماه، در همایش یاوران وقف اظهار کرد: بسیاری از موقوفات قدیمی ما ناشناخته هستند و وظیفه ما توسعه وقف در تمامی حوزه‌ها است.
وی با بیان اینکه اگر زمین وقفی تصرف شود برکت از آن جا می‌رود، افزود: مردم این دیار اعتقادات زیادی داشتند و گوسفندان خود را از زمین وقفی عبور نمی‌دادند و مردم باید بدانید که با وقف برخی از اموال برکت در زندگی ایجاد می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه میزان زرشک جمع‌آوری شده امسال در زمین‌های موقوفه نزدیک به 80 میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: وقتی حق موقوفات را ادا کنیم برکت خداوند متعال نازل می‌شود؛ به همین دلیل مسئولین منطقه موقوفات قدیمی را باید شناسایی کنند.
هاشمی با تاکید بر اینکه با توسعه وقف بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود، ادامه داد: به دنبال وقف‌های جدید در جامعه و منطقه باشید.
وی به بحث امامزادگان اشاره کرد و افزود: امامزادگان خوبی در استان داریم و امامزادگان شهرستان قائنات بسیار مجهز و خوب بوده و دارای شجره‌نامه هستند و تلاش می‌کنیم که زیرساخت‌ها را فراهم کنیم تا مردم در کمال آسایش و آرامش به زیارت بپردازند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 98 بقعه متبرکه در این استان وجود دارد، تصریح کرد: ما امسال یک ریال اعتبار از دولت دریافت نکرده‌ایم و به امامزادگان بر اساس درآمدشان وام می‌دهیم.
هاشمی با بیان اینکه بزرگترین کار فرهنگی توجه به فرهنگ وقف است، یادآور شد: وظیفه ما است که برای مردم کار کنیم و اگر کوتاهی کنیم مردم دیگر اعتمادی به ما نخواهند داشت.

captcha