برگزیدگان مسابقات «سید جنید» امروز تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3665784
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

برگزیدگان مسابقات «سید جنید» امروز تجلیل می‌شوند

گروه بین‌الملل: آیین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه «سید جنید» و تجلیل از نفرات برتر، امروز (اول آذر‌ماه) پس از نماز مغرب و عشاء در مرکز اسلامی «الفاتح» شهر منامه، پایتخت بحرین برگزار می‌شود.

اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه سید جنیدعالم»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری akhbar-alkhaleej.com؛ مرحله نهایی پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه «سید جنید عالم» عصر دیروز (30 آبان‌) با مشارکت 54 متسابق از کشورهای مختلف جهان در دو بخش حفظ و تجوید قرآن و تلاوت و حسن اجرا به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه این رقابت‌ها دربردارنده برنامه‌های متعددی از جمله تلاوت تعدادی از متسابقین و قرائت افتخاری «احمد احمد نعینع»، قاری برجسته مصری است.

کمیته برگزارکننده این مسابقات، 360 هزار دلار جایزه برای نفرات برتر این مسابقات در نظر گرفته که این جایزه به برگزیدگان رشته‌های حفظ قرآن همراه با تجوید و تلاوت و حسن اجرا اهدا خواهد شد.

یادآور می‌شود، مرحله نهایی پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه «سید جنید عالم»، روز شنبه (۲۷ آبان‌ماه جاری) با حضور 54 نماینده از کشورهای مختلف جهان در شهر منامه، پایتخت بحرین آغاز شد.

کمیته داوران این دوره از مسابقات متشکل از 6 داور از اساتید و مشایخ قرائت از کشورهای بحرین، عربستان، عمان، مصر، الجزایر و چاد بود که ارزیابی اجرای متسابقین را برعهده داشتند.

مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه «سید جنید عالم» که یک مسابقه غیردولتی در بحرین است، به همت انجمن خدمت به قرآن بحرین و با همکاری مؤسسه «سید جنید عالم» که نهاد کاملا خصوصی است، برگزار می‌شود و این مسابقات در سال ۲۰۱۴ میلادی از سوی انجمن جهانی حفظ قرآن به‌ لقب برترین مسابقات بین‌المللی قرآن دست یافته بود/.

captcha