قرآن كریم دریای بیكران معارف بلند الهی است
کد خبر: 3665789
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰

قرآن كریم دریای بیكران معارف بلند الهی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن كریم دریای بیكران معارف بلند الهی است و هركس به اندازه‌ای كه شنا و غواصی كند، می‌تواند به همان اندازه از هدایت و معارف قرآن كریم بهره‌مند شود.

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن كریم دریای بیكران معارف بلند الهی است و هركس به اندازه‌ای كه شنا و غواصی كند، می‌تواند به همان اندازه از هدایت و معارف قرآن كریم بهره‌مند شود.
وی افزود: قرآن كریم كتاب هدایت و تعلیم و تربیت انسان‌ها به سوی كمال و نزدیک شدن به خداوند متعال است.
وی با استناد به آیه 57 سوره یونس خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: ای مردم عالم، به حقیقت نامه‌ای که همه پند و اندرز و شفای دلها و هدایت و رحمت بر مؤمنان است از جانب خدایتان آمد.
حجت‌الاسلام جلیلی، از مهم ترین نقش قرآن در زندگی ما گفت و ادامه داد: مهم ترين نقشي که قرآن توانسته با آن عظمتش در زندگي ما داشته باشد ايجاد صبر در برابر سختي‌ها و مشکلاتي است که روزمره با آن مواجه مي گرديم و چه بسيار موانعي که با حضور قرآن از سرراه برداشته شده‌اند.
وی، با اشاره به فرموده مولی الموحدین علی(ع) بیان کرد: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: از این كتاب بزرگ الهی و آسمانی برای بیماری های خود شفا بخواهید و برای حل مشكلاتتان از آن یاری بطلبید، چون در این كتاب درمان بزرگترین دردها است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی یادآور شد: قرآن‌، دو کار اساسی نسبت به انسان‌ها بر عهده دارد:نخست آن‌ها را از هرگونه بیماری‌، عیب‌، ظلمت و نارسایی‌های فکری‌، اخلاقی و عملی پاک می‌سازد؛ سپس برای جوانه زدن شکوفه‌های‌ِ فضایل انسانی‌، آن‌ها را به سوی ارزش‌ها و صفات پسندیده و خداگونه هدایت و تربیت می‌کند.
وی افزود: همنشيني با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصيرت انسان را بالا مي‌برد و سبب مي‌شود که انسان از آيات دلنواز بهره گيرد و در فضاي عطرآگين قرآني نفس بکشد.
حجت‌الاسلام جلیلی با اشاره به لزوم باور نمودن آیات قرآن کریم در زندگی تاکید کرد: اگر با جان و دل آیات قرآن کریم را که به عنوان کامل ترین نسخه موفقیت برای زندگی افراد پیچیده شده است را باور کنیم و آنها را در زندگی خود عملی کنیم مسلما آثار چشم گیر و فروانی در زندگی ما خواهد داشت و میتواند تحول بزرگی در زندگی ما ایجاد کند.

captcha