اختتامیه جشنواره استانی نمایش‌های آیینی در شاهرود برگزار می‌شود
کد خبر: 3665810
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

اختتامیه جشنواره استانی نمایش‌های آیینی در شاهرود برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان با بیان اینکه اختتامیه جشنواره استانی نمایش‌های آیینی در این استان برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره تلفیقی از تعزیه و نمایش است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،محمود احمدی،رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان امروز 1 اذر درباره جشنواره استانی نمایش‌های آیینی بسیج گفت: انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان برای نخستین بار جشنواره نمایش‌های آیینی را که تلفیقی از تعزیه و نمایش است، با موضوعات عاشورای حسینی و دفاع مقدس و نهضت عاشورا برگزار نمود.
 وی با اشاره به اینکه ۱۰ اثر نمایشی به جشنواره ارسال شد، افزود: بعد از بازبینی آثار و اجرای گروه‌ها در مرحله شهرستانی چهار اثر به مرحله استانی راه پیدا کرد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان یاداور شد: «دل در کدام سوی سینه است» به کارگردانی عبادیانی از شاهرود، «پیک نینوا» به کارگردانی هومن شهرستانی از شاهرود و «پری خوانی عشق و سنگ» به کارگردانی روح‌الله صفا از سرخه به جشنواره استانی راه پیدا کرد.
 احمدی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره به مناسبت هفته بسیج و همزمان با هفته بسیج سوم آذرماه در شاهرود برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم در شاهرود برگزار می‌شود.
منبع: خبرگزاری فارس
captcha