تقدیر از 100 برگزیده پنجمین جشنواره «الحافظون» هم‌زمان با هفته بسیج
کد خبر: 3665814
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

تقدیر از 100 برگزیده پنجمین جشنواره «الحافظون» هم‌زمان با هفته بسیج

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ گفت: همزمان با فرارسیدن هفته بسیج از یکصد تن از برگزیدگان پنجمین دوره جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم«الحافظون» تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ گفت: براساس برنامه‌ریزی که امسال برای برگزاری پنجمین دوره جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم با عنوان «الحافظون» انجام شد، این جشنواره در مراحل مختلف در میان بسیجیان و آحاد مردم تهران برگزار شد.

وی اظهار داشت: مرحله مقدماتی جشنواره الحافظون در سطح حوزه‌ها و نواحی بسیج تهران در مهرماه برگزار شد و برگزیدگان آن به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند، در بخش کتبی حفظ که برای اولین بار امسال برگزار شد بیش از 2 هزار نفر از حافظان قرآن کریم در آن شرکت کردند.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ عنوان کرد: طی روزهای 23 تا 25 آبان‌ماه مرحله نهایی پنجمین جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم با حضور داوران ممتاز بین‌المللی برگزار شد که 15 نفر از هر رشته از حافظان قرآن کریم در مرحله نهایی حضور پیدا کرده و به رقابت با یکدیگر پرداختند.

قربانی ابراز داشت: قرار است برگزیدگان نهایی پنجمین جشنواره الحافظون در ویژه برنامه‌ای که به مناسبت هفته بسیج و پنجمین سال تأسیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص)، روز پنجشنبه دوم آذرماه برگزار شود معرفی شده و از آنها تقدیر به عمل آید.

وی ادامه داد: برگزیدگان مرحله نهایی الحافظون در رشته‌های حفظ 1، 3، 5، 7، 10، 15، 20 و حفظ کل قرآن کریم و همچنین حفظ موضوعی سوره‌های ملک و واقعه میان 3ـ5 نفر در مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال تقدیر خواهند شد.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ گفت: به طورکلی در ابتدا 5 هزار نفر در پنجمین جشنواره الحافظون شرکت کردند که از این میان حدود 2 هزار و 500 نفر به مرحله کتبی راه یافتند و از این تعداد نیز حدود 500 نفر به مرحله شفاهی راه یافتند که در نهایت پنجمین جشنواره الحافظون با یکصد منتخب به کار خود پایان داد.
captcha