اعزام گروه‌های جهادی مددکار به مناطق زلزله‌زده
کد خبر: 3665883
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
صالحی خبر داد:

اعزام گروه‌های جهادی مددکار به مناطق زلزله‌زده

گروه سلامت: قائم مقام ستاد مرکزی اردوهای جهادی وزارت بهداشت از سازماندهی و اعزام گروه‌های تخصص روانشناسی، روانپزشکی و مددکار به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

مهدی صالحي قائم مقام ستاد مرکزی اردوهای جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت درمان و آموزش و پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از سازماندهی و اعزام گروه‌های تخصصی روانشناسی، روانپزشکی و مددکار به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

صالحی با اشاره به اعزام بیش از 45 نفر از اعضای جهادگر جامعه پزشکی به مناطق زلزله زده اظهار کرد: از روز نخست زلزله تا به امروز حدود 500 پزشک به ستاد اردوهای جهادی وزارت بهداشت مراجعه کرده که در این راستا 45 پزشک عمومی، متخصص اورتوپدی، جراحی و پرستار به منطقه زلزله زده با توجه به نیاز اعزام شدند.

وی عنوان کرد: همچنین قرار است گروه‌هایی از متخصصان مددکاری، مشاوره و روانشناسی نیز به این مناطق و با هدف کاهش آسیب‌های روحی بازماندگان اعزام شوند.

این مسئول وزارت بهداشت بیان کرد: با توجه به اهمیت پوشش خدمات روانشناختی به آسیب‌دیدگان و بازماندگان به منظور کاهش آلام و آسیب‌های روحی و روانی متاثر از این حادثه، گروهی از کارشناسان و متخصصان امر در روزهای گذشته به منطقه اعزام شده و به نیازسنجی و بررسی میدانی وضعیت آسیب‌دیدگان پرداختند.

قائم مقام ستاد اردوهای جهادی وزارت بهداشت عنوان کرد: پس از این مرحله بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، گروه‌های جهادی متشکل از روانشناسان و مددکارانی که دوره‌های تخصصی در این زمینه دیده‌اند به منطقه اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: اولویت اعزام با مددکاران و روانشناسانی است که دوره های تخصصی مداخله در بحران را گذرانده و با زبان و فرهنگ منطقه آشنا هستند.

captcha