تروریست خواندن حزب‌الله، همسویی با صهیونیست‌هاست
کد خبر: 3665884
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
علمای لبنان:

تروریست خواندن حزب‌الله، همسویی با صهیونیست‌هاست

گروه بین‌الملل: علمای مسلمان لبنان، تروریست‌خواندن حزب‌الله لبنان را توطئه‌ای علیه مسئله فلسطین و همسویی با دشمن غاصب صهیونیستی دانستند.

تروریست خواندن مقاومت همگامی با دشمن صهیونیستی است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری المنار؛ «شیخ احمد زین»، رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان در نشست شورای مرکزی این تجمع که به منظور بررسی آخرین تحولات و اوضاع سیاسی لبنان و منطقه برگزار شد، بیانیه تجمع علمای مسلمان را قرائت کرد. 

در این بیانیه آمده؛ منطقه هم‌اکنون در مرحله بسیار حساسی قرار دارد که آینده نسل‌های بعدی را رقم می‌زند، به گونه‌ای که ما هم‌اکنون شاهد یک نبرد مهم میان محور صهیونیستی ـ آمریکایی و مقاومتی هستیم که این روزها مفتخر به پیروزی در عراق و سوریه است. 

تجمع علمای مسلمان لبنان در این بیانیه، جنبش مقاومت اسلامی را که در حزب الله تجسم پیدا کرده، شریف‌ترین پدیده تاریخ معاصر امت اسلامی توصیف  و تاکید کرد: تروریست‌خواندن این جنبش از سوی کشورهای عربی، توطئه‌ای علیه مسئله فلسطین و همگامی با دشمن صهیونیستی است. 

در ادامه این بیانیه با اشاره به وضعیت ملت مظلوم یمن، تصریح شده است: این ملت مظلوم شاهد وحشیانه‌ترین جنایات در طول تاریخ بوده و در محاصره‌ای ظالمانه و بمباران دائمی قرار دارند. 

تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به شیوع وبا در میان خانواده‌های یمنی به ویژه کودکان و سکوت شک‌برانگیز جامعه بین‎الملل تاکید کرد: همه ملت‌های اسلامی اعم از علما و احزاب موظفند تا برداشته‌شدن محاصره از این ملت و روی آوردن به مذاکره با میانجی‌گری واسطه‌ای شریف، در برابر این جنگ ظالمانه بایستند. 

این تجمع در ادامه، گروه‌های فلسطینی را به توافق برای حل اختلاف‌ها و عدم تمسک به سلاح فراخواند و نسبت به خلع سلاح مقاومت هشدار داد.

در این بیانیه آمده؛ سلاح مقاومت برای دفاع از ملت فلسطین و مشارکت در نبرد تعیین‌کننده‌ای که در آینده‌ای نزدیک برای آزادسازی فلسطین آغاز خواهد شد، ضروری است.

تجمع علمای مسلمان لبنان همچنین به دو ارتش قهرمان عراق و سوریه به دلیل دستاوردهای میدانی در آزادسازی بوکمال، راوة و القائم با همکاری نیروهای محور مقاومت تبریک گفت/.  


captcha