اولین اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) آغاز به کار کرد
کد خبر: 3665904
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
صبح امروز؛

اولین اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) آغاز به کار کرد

گروه سیاسی: اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها با شرکت 500 نفر از علمای شیعه و اهل سنت جهان اسلام، امروز در سالن اجلاس سران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی بیداری اسلامی، اولین اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) و مسئله تکفیری‌ها صبح امروز (چهارشنبه اول آذر) با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش نماهنگ در سالن اجلاس سران آغاز شد.
در این اجلاس 500 نفر از علمای شیعه و سنی از 94 کشور و حدود 250 نفر از علمای شیعه و سنی از داخل کشور در این اجلاس حضور دارند که پیرامون چگونگی وحدت و انسجام بیش از پیش مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های ضداسلامی گفت‌وگو خواهند کرد.
همچنین از محورهای مورد بررسی در این اجلاس مسئله تکفیری‌ها، مفهوم‌شناسی و مکتب‌شناسی اهل بیت(ع)، دیدگاه‌های علمای اسلام در خصوص تکفیری ها، نقش اهل بیت(ع) در مکتب اسلام، راهبردها و راهکار های انسجام امت اسلامی، آسیب شناسی پیش روی جهان اسلام  است.
 آیت‌الله هاشمی شاهرودی،آیت‌الله جنتی، على اکبر ولایتی، آیت‌الله مقتدایی، بهرام قاسمی و علاالدین بروجردی از جمله شرکت‌کنندگان این مراسم هستند.
captcha