آخرت‌فروشان به دنیای دیگران، پیرو مکتب ابن سعد هستند
کد خبر: 3665931
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
مفسر قرآن کریم:

آخرت‌فروشان به دنیای دیگران، پیرو مکتب ابن سعد هستند

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تبیین ویژگی دنیای ممدوح و مذموم تاکید کرد: به تعبیر روایات، بدبخت‌ترین افراد کسانی هستند که آخرت خود را به دنیای دیگران می‌فروشند و چنین کسانی پیرو مکتب ابن سعد هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز اول آذرماه در ابتدای درس خارج خود با اشاره به سخنان امام علی(ع) با بیان اینکه دنیا، تجارتخانه است گفت: فردی در نزد حضرت دنیا را مذمت کرد در حالی که خودش فریفته دنیا بود و در واقع داشت مقدس‌مآبی می‌کرد که امام فرمود دنیا، متجر اولیاء الله و مصلای ملائکةالله و نمازگاه فرشتگان است و برای کسی که بیدار باشد چیز بدی نیست.
وی افزود: ما سرمایه عمر و نیرو داریم و می‌خواهیم با این سرمایه، تجارت کنیم و عاقل کسی است که عمر را بدهد و چیز بهتری بگیرد وگرنه اگر عمر بدهد و مال حرام و حلال جمع کند سرای ابدی و قرب الهی و بهشت را از دست خواهد داد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: کسانی که مکتب ابن سعد دارند و دنیا را نقد و آخرت را نسیه می‌دانند حاضرند عمر خود را فنای به دست آوردن دنیا کنند که آن هم معلوم نیست به آن برسند.
این مفسر قرآن اظهار کرد: فرد پول حرامی از طریق فروش اقلام تقلبی حتی داروهای تقلبی که با جان انسان‌ها سر و کار دارد به دست می‌آورد و یا رشوه می‌گیرد که در واقع چنین افرادی به آخرت ایمان و باور ندارند.
این مرجع تقلید بیان کرد: از این اشخاص بدتر کسانی هستند که آخرت خود را به دنیای دیگران می‌فروشند و پای پرچم یزید سینه می‌زند؛ تعصبات خشک و ارادت‌های غلط و افتادن کورکورانه دنبال برخی اشخاص سبب می‌شود تا آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشد که به تعبیر پیامبر از همه بیشتر این افراد در آخرت پشیمان خواهند شد.
آیت‌الله مکارم عنوان کرد: نقد واقعی قیامت است و دنیا نسیه و بدبخت کسی است که نقد حقیقی را به نسیه واقعی بفروشد. 
captcha