اصلی‌ترین وظیفه دارالقرآن، شناسایی نیروهای مؤثر و جذب آنان است
کد خبر: 3665969
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
قره شیخلو :

اصلی‌ترین وظیفه دارالقرآن، شناسایی نیروهای مؤثر و جذب آنان است

گروه فعالیت های قرآنی: قره شیخلو با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین وظیفه ما در کل کشور باید شناسایی نیروهای مؤثر و جذب و آموزش آنها باشد اضافه کرد: باید از آموزش‌های عمومی فاصله بگیریم و سرمایه‌گذاری‌های ما به سمت و سوی کادرسازی و نخبه‌پروری پیش رود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقران کشور روز گذشته 30 آبان ماه در کارگاه آموزشی_توجیهی مدیران قرارگاه‌های فرهنگی شهرستان‌های شمالغرب کشور در شهر سرعین تصریح کرد: لازم است تولیدات قرآنی متناسب با شرایط کنونی جامعه و مطابق با ذائقه عمومی مردم باشد تا تأثیرگذاری بیشتری در این حوزه داشته باشیم.
وی گفت: ما متأسفانه در حوزه تولید محتوای مناسب قرآنی مشکل داریم و باید نگاه توسعه‌ای به فرهنگ قرآنی در کشور ترویج یابد.
رئیس سازمان دارالقران کشور تصریح کرد: طبق آمار بیش از 100 هزار هیأت از سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور مجوز دارد که اگر 10 درصد آنها در حوزه قرآنی فعالیت کنند فرهنگ قرآنی کشور متحول خواهد شد.
قره‌شیخلو با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و مدیریت به نیروهای قرآنی نیاز داریم ادامه داد: در سال 96 بیش از هزار و 300 نوجوان 10 تا 18 سال تحت پوشش قرار گرفت و سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای در حوزه آموزش قرآن بر روی این افراد انجام گرفت.
وی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین وظیفه ما در کل کشور باید شناسایی نیروهای مؤثر و جذب و آموزش آنها باشد اضافه کرد: باید از آموزش‌های عمومی فاصله بگیریم و سرمایه‌گذاری‌های ما به سمت و سوی کادرسازی و نخبه‌پروری پیش رود.
رئیس سازمان دارالقرآن کشور افزود: متأسفانه نبود زیرساخت‌های مناسب در حوزه آموزش مباحث قرآنی باعث شده تاکنون خروجی قابل قبولی در این حوزه نداشته باشیم.
وی عنوان کرد: متأسفانه اکثر ادارات و نهادهای فرهنگی و دینی دچار کمیت‌گرایی هستند و ما باید دقت داشته باشیم رعایت استانداردها و توجه به کیفیت اقدامات انجام شده مهم‌تر از ارائه آمارهایی است که در برخی موارد نیز از واقعیت فاصله دارند.
قره‌شیخلو گفت: فعالیت‌های قرآنی مورد تأکید ویژه مقام معظم رهبری است و مدیران کل سازمان‌های مذهبی و فرهنگی می‌توانند نقش مؤثری در اشاعه این فرهنگ در سطح جامعه داشته باشند.

captcha