بسیج متعلق به همه زمان‌ها و مکان‌هاست
کد خبر: 3665985
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
احمدی‌تبار:

بسیج متعلق به همه زمان‌ها و مکان‌هاست

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه ناحیه خرم‌دره گفت: بسیج متعلق به جهان بشریت است بسیج صرفا منتصب به ایران اسلامی نیست بلکه از صدر اسلام وجود داشته است و از همان زمان پیامبر(ص) مردم به صورت داوطلبانه در امر دفاع شرکت می‌کردند.

سرهنگ محسن احمدی‌تبار، فرمانده سپاه ناحیه خرم‌دره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به اینکه به فرمان امام راحل در 5 آذر سال 1358 بسیج در کشورمان شکل گرفت، اظهار کرد: بسیج یکی از یادگاران ارزشمند معمار کبیر انقلاب است که پس از شکل‌گیری همواره در عرصه‌های مختلف کشور از محرومیت‌زدایی تا مبارزه با ناامنی‌ها نقش تاثیرگذاری ایفا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج قبل از آغاز جنگ تحمیلی شکل گرفت، تصریح کرد: این نیروی عظیم مردمی قبل از جنگ نقش بسیار موثری در مبارز با اغتشاشات و فتنه‌های ایجاد شده توسط دشمنان داشت و در طول جنگ تحمیلی نیز قاطعانه روبروی دشمنان ایستاده و از حریم وطن و ولایت دفاع کردند.

این مسئول با تاکید بر اینکه بسیج متعلق به برهه فعلی نبوده و از صدر اسلام نیز وجود داشته است، یادآور شد: بسیج متعلق به جهان بشریت است بسیج صرفا منتصب به ایران اسلامی نیست بلکه از صدر اسلام وجود داشته است و از همان زمان پیامبر(ص) مردم به صورت داوطلبانه در امر دفاع شرکت می‌کردند.

‌وی با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) درباره بسیج، تاکید کرد: امام خمینی(ره) درباره این شجره طیبه می‌فرمایند: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گل‌دسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند.

احمدی‌تبار با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت بسیج در تقویم کشورمان از 29 آبان تا 5 آذر هفته بسیج نامگذاری شده است، یادآور شد: به همین مناسبت 60 عنوان برنامه در سطح حوزه‌ها پایگاه‌ها و شهرستان خرم‌دره برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های شهرستان در این هفته، یادآور شد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری نشست‌های بصیرتی، اجرای نمایش خاک سبز، برگزاری یادواره شهدا در مناطق مختلف شهرستان و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی اشاره کرد.

captcha