بسیج مدافع اصلی مکتب اسلام و قرآن است
کد خبر: 3665995
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
حجت‌الاسلام رنجبری:

بسیج مدافع اصلی مکتب اسلام و قرآن است

گروه اجتماعی: امام جمعه ماکو با بیان اینکه بسیج به‌عنوان مدافع اصلی مکتب اسلام و قرآن بوده گفت: بسیج به عنوان معبد عارفان مسلح، مجموع فضایل نیک، جامع ترین صفت ها، خصوصیات، ارزشهای اخلاقی و انسانی است.

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: بسیج در تمامی ابعاد و شئونات بعد از دفاع مقدس تاثیرگذار بوده و در بحث سازندگی، محرومیت زدایی و بهداشت و سلامت نقش بسزایی را ایفا نموده است.

وی در رابطه با نقش بسیج در تمامی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی افزود: حضور بسیج در سواد آموزی در بحث هوا و فضا، موشکی، ماهواره ای توفیقات عملی روز افزون را پیدا کرده و در بحث امنیتی هوشیارانه در مقابل فتنه‌های دشمن قدعلم کرده و امنیت بخش و آرامش بخش مردم جامعه بوده است.

امام جمعه ماکو با اشاره به شناخت تفکر بسیجی که اهل سیاست، طالب علم و متدین بوده اما سیاست زده،علم زده، غرب زده، متحجر و ریاکار نبوده تصریح کرد: با شناخت تفکر بسیجی و استفاده از ابزارهای هنری، رسانه ای و فضای مجازی، بتوانیم خلوص بسیجی، صداقت، گمنامی و بصیرت بسیجی را شناخته و تفکرات بسیجی را به جامعه تجویز کنیم.

وی در زمینه تقویت روحیه بسیجی بین جوانان و نوجوانان ادامه داد: با شناخت قالب‌های هنری که مطابق با روح، روان، فکر و شخصیت جوان بوده، صداقت، صمیمیت، شجاعت و تفکر بسیجی را به دلیل دارا بودن روحیه ظریف و دل پاک جوانان و نوجوانان رشد و به طور غیر مستقیم در جامعه عملی کرد.

حجت‌الاسلام رنجبری در خصوص آیتم و فاکتورهای اصلی فرهنگ سازی نقش بسیج در جامعه  را چنین عنوان کرد: با شناخت تفکرات ناب بسیجی و شناساندن آن به جامعه و شناخت نقاط ضعف و قوت جامعه که یکی از فاکتورهای اصلی در فرهنگ سازی بوده با تقویت نقاط قوت جامعه، نقاط ضعف آن  را از بین ببریم.

وی لزوم نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس را چنین بیان کرد: نقش بسیج مردمی در هشت سال دفاع مقدس قالب عملیات، توام با پیروزی بوده و همچنین  آحاد ملت و طبقات مختلف مردم به عنوان بسیجیان سلحشور نقش چشمگیری را در جهت فرماندهی، ایجاد حماسه و پیروزی در مقابل دشمنان اسلام، قرآن و عترت داشته است.

امام جمعه ماکو در مورد آسیب شناسی محتوایی و شکلی که به عنوان آفت جدی برای تفکر بسیجی تلقی می شود تاکید کرد: اگر جامعه را به  راحت طلبی و دنیا گرایی سوق و فضا را برای تفکرات بسیجی خالی و صحنه را برای نااهلان و نامحرمان آماده کنیم، تفکرات بسیجی دچار تهدید جدی و آفت خواهد شد.

وی گفت: وظیفه مردم و مسئولین بوده با همکاری هم، برای رشد و بالندگی تفکرات بسیجی با عمل خود اقدام و با تبلیغ و ترویج برنامه‌های فرهنگی و همچنین اجتناب از شعار زدگی، فرهنگ بسیجی را در جامعه نهادینه کنند.
captcha