ترویج وقف‌های جدید متناسب با نیاز روز و کمک به سرمایه‌گذاری و اشتغال
کد خبر: 3666018
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
استاندار خراسان شمالی تأکید کرد:

ترویج وقف‌های جدید متناسب با نیاز روز و کمک به سرمایه‌گذاری و اشتغال

گروه فرهنگی: استاندار خراسان شمالی گفت: وقف‌های جدید باید متناسب با نیازهای روز جامعه و کمک به رونق روزافزون فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زا ترویج شود.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی با بیان این مطلب در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، تصریح کرد: واقفان باید آثار وقف خود را ببینند تا اشتیاق بیشتری در جامعه در این حوزه ایجاد شود. وی یکی از مصادیق وقف های جدید را کمک به درمان بیماران خاص برشمرد و ترغیب واقفان به مشارکت در ساخت مراکز درمانی این گروه بیماران را خواستار شد.
استاندار هم چنین سرمایه گذاری در موقوفات را زمینه ساز افزایش رفاه و آسایش مردم، درآمدزایی برای توسعه فعالیت های مرتبط و نیز کمک به اشتغالزایی و رشد تولید دانست و از عمران شهری و ایجاد کشت و صنعت ها در استان به عنوان دو زمینه کاری رشد و توسعه سرمایه گذاری در موقوفات و رقبه ها یاد کرد.
صالحی با تأکید بر لزوم تبدیل به احسن کردن منابع و درآمدهای موقوفات در راستای کمک به حوزه تولید و اشتغال گفت: گره های احتمالی برای رشد سرمایه گذاری و درآمدزایی در این بخش را برطرف می کنیم.
مهرداد ابراهیمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز خواستار آن شد تا واقفان برای کمک به حل مشکل اسکان زوج های جوان در سال های آغازین زندگی مشترک وارد عمل شوند. وی هم چنین از چشمه آب گرم ایوب به عنوان یکی از حوزه های مستعد سرمایه گذاری در بخش موقوفات استان و زمینه ساز رونق گردشگری در منطقه نام برد.
حجت الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه هم به ارائه گزارشی از وضعیت موقوفات استان و برنامه های عمرانی، فرهنگی و مذهبی در مساجد و بقاع متبرکه و معرفی اجمالی زمینه های جذب سرمایه گذاری در این بخش پرداخت.
در حال حاضر در خراسان شمالی بیش از 5 هزار و 400 موقوفه و افزون بر 10هزار رقبه وجود دارد.
captcha