پیام استاندار خراسان شمالی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین
کد خبر: 3666020
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

پیام استاندار خراسان شمالی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین

گروه اجتماعی: استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی پنجم آذر ماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین و هفته بسیج را تبریک گفت.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، متن پیام محمد رضا صالحی به شرح زیر است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
پنجم آذر ماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین، در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی نقطه عطفی است که ثمره آن تسری فرهنگ بسیجی در ابعاد مختلف حیات جمعی کشور و سرزمین اسلامی و انقلابی بوده است.
در بیان شیوای حضرت امام(ره) «بسیج» به سان شجره طیبه ای است که قامتی به بلندای رشادت‌ها و سلحشوری‌های قیام و مبارزه مردمان این دیار انقلابی دارد .
بدون تردید بسیج همزاد انقلاب اسلامی ، برخاسته از متن مردم ،سرمایه‌ای ملی و ماندگار و نماد فرهنگ و ارزشهایی است که جوهره وجودی آن ایثار و شهادت، ایمان و اخلاق، علم و عمل، نشاط و تلاش و باور به حضور همیشگی توده‌های میلیونی در صحنه‌های مختلف انقلاب و نظام اسلامی است.
بی شک پیشینه چند دهه فعالیت فراگیر بسیج نشانگر آن است که این نهاد ملی مردمی دارای کارکردی فرا انقلابی، دینی و چندسویه در خدمت به جامعه و پیشبرد ارزش‌ها، اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی است.
باور دارم بسیج و تفکر بسبجی می تواند فراتر از حصار محدود یک یا چند سلیقه خاص سیاسی، همه آحاد ملت  ایران و جوانان غیور ما را در بر گیرد و به فرموده امام راحل که تاکید داشت کشوری که ۲۰ میلیون جوان دارد، باید ۲۰ میلیون تفنگدار بسیجی داشته باشد، اکنون نیز می توان با وسعت نظر و سعه صدر مسئولانه و همدلی با خیل کثیر جمعیت ۴۰ میلیونی جوانان کشور، ارتشی ۴۰ میلیونی از جوانان بسیجی تشکیل داد تا در عرصه های مختلف توسعه اقتصادی، اجتماعی و دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی ایران اسلامی نقش آفرینی کنند.
اینجانب ضمن گرامیداشت هفته بسیج، یاد و خاطره همه بسیجیان به خصوص خیل عظیم عزیزان بسیجی استان را که در رخدادهای مختلف انقلاب، هستی خود را در گرو دفاع از کیان و مصالح و منافع این مرز و بوم گذاشتند، گرامی داشته وامیدوارم بتوانیم با تداوم تفکر و فرهنگ بسیجی در راستای تحقق رشد و توسعه کشور در تمامی حوزه ها تلاش نماییم.                                                                  
                          مقام شهیدان،به ویژه شهیدان بسیجی متعالی باد.
captcha