1000 مرکز فرهنگی، هنری در سمنان فعالیت دارند
کد خبر: 3666022
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

1000 مرکز فرهنگی، هنری در سمنان فعالیت دارند

گروه فرهنگی: مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، گفت: یک هزار مرکز فرهنگی، هنری در استان فعالیت دارند که مشکل اشتغال معضل مشترک آنها است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،ابراهیم پورتقی،مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، امروز 1 اذر در دیدار با سرپرست ارشاد اسلامی میامی با بیان اینکه عدم توجه به کارآفرینی از مشکلات عدیده مراکز فرهنگی و هنری در سطح استان سمنان هستند، گفت: یک‌هزار مرکز فرهنگی، هنری در استان تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلای فعالیت دارند که ورود آنها به مقوله اشتغال زایی و کارآفرینی می تواند تحول خوبی را در سطح استان رقم بزند لذا از مسئولان این مراکز تقاضا داریم نسبت به ارائه طرح های اشتغال زا در حوزه فرهنگ و هنر، اقدام کنند.
 وی ادامه داد: با همدلی و حمایت از موسسات فرهنگی و هنری می‌توان شاهد اجرای برنامه های خوبی در سطح استان سمنان بود که کشف استعدادهای فراگیر هنری و فرهنگی می‌تواند یکی از ده‌ها کارکرد ویژه این همدلی باشد.
مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره کارکرد موسسات فرهنگی و هنری نیز، اظهار کرد: این کانون‌ها و موسسات در شهرستان‌های هشت گانه استان، می‌توانند با کشف استعدادهای هنری و اجرای برنامه‌های مختلف به حوزه فرهنگ و هنر کمک فراوانی کنند.
 پورتقی با بیان اینکه نشاط اجتماعی و توجه به مناطق محروم می‌بایست مورد اهمیت انجمن‌ها و موسسات فرهنگی هنری زیر مجموعه ارشاد اسلامی در شهرستان‌های استان سمنان قرار گیرد، متذکر شد: لازمه توسعه فرهنگی در جامعه، عدالت فرهنگی در تمام نقاط است.
وی خواستار توجه ویژه فعالان فرهنگ و هنر استان سمنان به موضوعات معنوی مانند نماز شد و افزود: ساخت محتوای فاخر با موضوع نماز و برنامه‌های فرهنگی و هنری متناسب با فرایض دینی مطالبه ارشاد اسلامی است.
 مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به ضرورت افزایش مشارکت بیشتر هنرمندان در برنامه‌های تدوینی از سوی این اداره کل در شهرستان‌های استان شد و افزود: با اطلاع رسانی به ‌موقع و صحیح از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌توانیم خدمات مجریان و متولیان فرهنگی را بهتر به مردم انعکاس دهیم اما لازمه این امر آن است که تولید کنندگان برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز به خلق پیام شایسته و در خور شان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، عنایت ویژه ای داشته باشند.
پورتقی با تاکید بر اینکه پیام یک محتوای هنری به ‌مراتب اثر گذارتر از هر زبانی است، افزود: با زبان هنر می‌توانیم به بسیاری از موضوعات مهم اشاره کنیم که شاید طرح آن در جامعه با زبان دیگر میسر نبوده و یا اثرگذاری تا به این اندازه را نداشته باشد.
رضا مهدیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میامی نیز با بیان اینکه برپایی کاروان فرهنگی در مناطق محروم شهرستان از اقدامات اخیر این اداره است، متذکر شد: تاکنون سه کاروان در مناطق مختلف با حضور هنرمندان به راه افتاده که با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری به مانند کلاس‌های آموزشی، ورکشاپ های هنری، اجرای نمایش، سخنرانی و ... پرداخته اند.
منبع: خبرگزاری مهر
captcha