راه‌اندازی سایت قرآن و عترت در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3666053
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کارگران خبر داد:

راه‌اندازی سایت قرآن و عترت در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی سایت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به نشانی الکترونیکی www.qiachb.ir با هدف اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته قرآن و عترت در این استان خبر داد.

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر، گفت: سایت قرآن و عترت استان با هدف اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد.
 وی با بیان اینکه سال گذشته نمایشگاه قرآن و عترت استان در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برپا و امسال وزارت فرهنگ و ارشاد نوع فعالیت در این زمینه را به هفته قرآن و عترت تغییر داده است، افزود: هفته قرآن و عترت استان هفته نخست بهمن‌ماه جاری برگزار می‌شود.
کارگران با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد در این هفته، اظهار کرد: جشنواره‌های قرآنی، همایش‌ها، کارگاه‌ها، برپایی نمایشگاه، اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی، نمایش فیلم‌های متناسب با موضوعات قرآنی، اجرای تئاتر خیابانی و برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و قرآنی از جمله برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تصریح کرد: هفته قرآن و عترت در سطح وسیع و ملی برگزار می‌شود که منشأ تحول در حوزه‌ فعالیت‌های قرآنی است و نسخ قرآنی با قدمت بالا نیز در این هفته به نمایش گذاشته می‌شوند.
کارگران با بیان اینکه یکی از رسالت‌های فرهنگ و ارشاد استان برگزاری برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری متناسب با ایام سال است، گفت: نه تنها در مرکز استان بلکه در شهرستان‌ها نیز نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری تلاش ویژه‌ای انجام شده است.
وی عنوان کرد: اجرای محافل قرآنی، برگزاری ویژه‌برنامه‌های قرآنی، برگزاری کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی مساجد از جمله برنامه‌های سال جاری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های قرآنی، عصر شعرها، مسابقات عکس قرآنی، برپایی کارگاه‌های هنرهای تجسمی خطاطی از قرآن و اجرای عمومی نمایش از دیگر برنامه‌های هفته قرآن عترت است که از طریق سایت قرآن و عترت www.qiachb.ir اطلاع‌رسانی می‌شود.


captcha