برگزاری دوره حضوری «عکاسی با مضامین قرآنی»
کد خبر: 3666063
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

برگزاری دوره حضوری «عکاسی با مضامین قرآنی»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دوره حضوری «عکاسی با مضامین قرآنی» به همت مؤسسه ندای ملکوت تهران برگزار می‌شود.

مهدی دادجو، بنیانگذار، طراح و مدیر مرکز هنرهای قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: کلاس حضوری «عکاسی با مضامین قرآنی» طی 10 جلسه دو ساعته در مؤسسه ندای ملکوت برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دوره فوق دوشنبه‌های هر هفته تشکیل می‌شود، اظهار کرد: در این دوره آموزشی هنرجویان ضمن آشنایی و فراگیری تمامی مباحث عکاسی پایه (آنالوگ - دیجیتال) که شامل سر فصل‌‌های‏ نور، ساختمان دوربین، نورسنجی، دیافراگم و شا‌تر، ثبت تصویر، ساختمان فیلم و حسگر، حساسیت در عکاسی، لنز‌ها و عدسی‌ های کمکی، منابع نوری چون نور طبیعی، نور مصنوعی - فلاش، دمای رنگ و تراز سفیدی WB و فیلتر‌ها خواهد بود با ده‌ ها مطلب پایه آموزشی دیگر برای شروع عکاسی آشنا می‌‌شوند.
دادجو با اشاره به اینکه دوره فوق به صورت مقدماتی مطالبی ارائه می‌شود، بیان کرد: در این دوره عکاسانی آموزش می‌بینند که متخلق به آموزه‌های قرآنی خواهند بود.
وی اظهار کرد: هر عکس می‌تواند یک مفهوم قرآنی را برساند به شرطی که یک ذهن خلاق و مسلط به آیات قرآن بتواند ربطشان دهد. در واقع عکاسی قرآنی با دو موضوع ظاهر و باطن قرآنی سر و کار دارد، ظاهر که به فرم و ساختار مربوط می‌شود، اما در موضوع باطن، عکاس باید خود شناخت کافی از مفاهیم قرآن داشته باشد.
مدرس این دوره بیان کرد: در این دوره عکاسان می‌آموزند که چگونه در سوژه‌های دینی و مفهومی، فرم را در اختیار محتوا قرار دهند و آثار قرآنی ـ دینی خلق کنند و در نتیجه مفاهیم قرآنی را با زبان عکس به درستی به مخاطبان منتقل کنند.
دادجو با بیان اینکه سوژه‌های دینی و قرآنی بسیاری در کشور ما وجود دارد، گفت: در این دوره عکاسان می‌آموزند که چگونه با کنار هم قرار دادن ابزار و تکنیک و اعتقادات و باورهای مذهبی از سوژه های مشترک قرآنی عکسی متفاوت و فاخر بگیرند.
یادآور می‌شود، دوره حضوری « عکاسی با مضامین قرآنی» با تدریس مهدی دادجو، بنیانگذار، طراح و مدیر مرکز هنرهای قرآنی، شاعر اول کشور در کنگره شعر جوان ۱۳۸۶ مشهد و تهیه کننده رادیو همراه است که در مؤسسه قرآنی ندای ملکوت برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 88835054 تماس بگیرند. همچنین مؤسسه ندای ملکوت در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورکش، پلاک 7 قرار دارد.
captcha