برنامه‌های حوزه «عترت» در معاونت قرآن و عترت ارشاد پررنگ‌تر می‌شود
کد خبر: 3666079
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

برنامه‌های حوزه «عترت» در معاونت قرآن و عترت ارشاد پررنگ‌تر می‌شود

معاون تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به تشکیل کمیته تحول به منظور بررسی وضعیت موجود در عرصه قرآن از پررنگ‌ شدن فعالیت‌های حوزه «عترت» در این معاونت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارش نوشت: اصغر امیرنیا معاون تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به تشکیل کمیته تحول در معاونت قرآن و عترت ارشاد اظهار داشت: در این کمیته تعدادی از اندیشمندان فرهنگی و قرآنی جمع شدند تا با بررسی وضعیت موجود و وضعیت مطلوب برنامه‌هایی را طراحی و راهکارهایی را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه عقل جمعی بهتر از عقل فردی است و خداوند هم در قرآن ما را به مشورت توصیه کردند، افزود: استفاده از اندیشمندانی که بتوانند نظرات خود را کارشناسی و منطقی مطرح کرده و برای رسیدن به نقطه مطلوب در عرصه‌های قرآنی نقشه راهی ترسیم کنند به طور حتم می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف متعالی یاری کند.

امیرنیا با اشاره به اینکه اراده اعضای این کمیته حضور مستمر در جلسات است، گفت: در کمیته تحول اساتیدی همچون فقهی‌زاده، مهدوی‌راد، معارف، حسینی، واعظی، معارجی، عباسی مقدم و نظری‌راد حضور دارند که سعی شده با استفاده از نظرات دقیق و برنامه‌ریزی برای آینده با بهره‌گیری از ارتباطات خود در قوه مجریه و مقننه فعالیت‌های قرآنی را هدفمند کنند.

معاون تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد در ادامه به توسعه فعالیت‌های حوزه عترت اشاره کرد و افزود: با توجه به ترکیب کیمته تحول می‌توان پیش‌بینی کرد که فعالیت‌های حوزه عترت همچون امور قرآنی توسعه می‌یابد. البته باید متذکر شد که قرآن و عترت از هم جدا نیستند و باید به این دو یادگار پیامبر(ص) توجه ویژه‌ای شود.

عضو کمیته تحول معاونت قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه برخی ائمه در فرهنگ ما مظلوم واقع شده‌اند، گفت: مردم ما برای عزاداری امام حسین(ع) از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند که جای قدردانی دارد اما اگر سایر ائمه اطهار(ع) هم به درستی به مردم معرفی شوند به طور حتم مراسم عزاداری آن‌ها کمتر از امام حسین(ع) و یارانش نخواهد بود.
captcha