همایش یاوران وقف در بوکان برگزار شد
کد خبر: 3666081
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

همایش یاوران وقف در بوکان برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: همایش یاوران وقف با حضور فرماندار شهرستان بوکان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی، مسئول دفتر نماینده مردم بوکان، جمعی از رؤسای ادارات و روحانیون و خیرین در محل سالن کوثر ساختمان اداره تبلیغات اسلامی بوکان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، خسروی، فرماندار شهرستان بوکان در این همایش ضمن درود بر روان پاک انبیاء، صدیقین، شهدا و صالحین و آرزوی غفران ابدی و رحمت بی‌کران الهی بر همه خیرین خیرخواه در سراسر ایران عزیز، در سخنانی اظهار کرد: واقفان بزرگ این شهرستان با انفاق و نوع‌دوستی و فعالیت‌های خیریه، معنایی تازه به زندگی انسانی خود بخشیدند و راهی نو در مقابل ملالت و پوچی و افسردگی گشودند.
وی اضافه کرد: لذاتی فراتر از لذت تن و جسم جستند و سفرهای روحی و مسرت‌بخش را تجربه کردند. با انفاق مستمر به جنگ بزرگ‌ترین رذیلت‌ها، خودخواهی که مادر بت‌هاست و سرچشمه رذائل، رفتند.
خسروی گفت: رمز شادی و بهجت روحی خیرین و واقفان ما، در رهایی از خودخواهی و در کرم و بخشش آنها بوده که سخاوت، روح‌شان را از اسارت تن و خودخواهی، رهایی بخشید. رهایی از بخل و حرص است که آدمی را به رستگاری می‌رساند.
فرماندار بوکان با اشاره به آیه 9 سوره مبارکه حشر «وَمَن يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»، بیان کرد: کسی که بخل نورزد به رهایی و رستگاری می‌رسد.
خسروی تصریح کرد: در قرآن کریم آیه مشخصی به مسئله وقف اختصاص نیافته ولی کلیه آیاتی که مشعر بر انجام خیر و سبقت یافتن در آن است قابل اطلاق بر وقف است.
وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت گسترش وقف و خیرات به اموری چون بهداشت و درمان و جوانان و فعالیت‌های مدنی تأکید کرد.
captcha