برپایی کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی با حضور آیت‌الله سبحانی
کد خبر: 3666089
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

برپایی کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی با حضور آیت‌الله سبحانی

گروه حوزه‌های علمیه: کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی 9 آذرماه با حضور آیت‌الله سبحانی و مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مدرسه امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، امروز اول آذرماه در جلسه هم‌اندیشی اعضای کارگروه همایش بین‌المللی قرآن و علوم انسانی با اشاره به پیشینه این همایش گفت: دبیرخانه کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی از حدود 2 سال پیش کار خود را آغاز کرد و به ایام پایانی خود نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به ساختار ایجاد شده برای همایش ادامه داد: فعالیت این کنگره در قالب شورای سیاست‌گذاری، شورای علمی و کمیته اجرایی کنگره شروع به فعالیت کرد و با کارهای انجام شده در دو عرصه داخلی و بین‌المللی مقالات زیادی ارسال شد.

رضایی اصفهانی از دریافت هزار و 153 مقاله و چکیده به زبان‌های مختلف مانند؛ فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه خبر داد و گفت: از این تعداد 689 اصل مقاله، به دبیرخانه رسیده و مورد ارزیابی قرار گرفته است.

دبیر علمی این همایش با بیان اینکه درجه علمی پژوهشی و Isc برای کنگره دریافت شده تصریح کرد: 38 پیش نشست نیز قبل از برپایی اختتامیه، در داخل و خارج کشور تشکیل شد.

رضایی اصفهانی ادامه داد: 44 عنوان از مجموعه آثار کنگره تولید شده که شامل؛ مقالات رسیده و کتب مرتبط با همایش همچنین چندین نرم‌افزار نیز تولید شده است. 

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث المصطفی(ص) اظهار کرد: در آمدی بر روش‌شناسی مطالعات قرآن و علوم انسانی، منبع شناخت شخصیت‌ها و فعالیت‌های معاصر میان رشته‌ای قرآن و علوم و نیز علوم انسانی در تفسیر نمونه از جمله آثاری است که در کنگره رونمایی خواهد شد.

دبیر این کنگره از برپایی مراسم اختتامیه با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی در روز 9 آذرماه خبر داد و گفت: این کنگره در پنج کمیسیون علمی شامل؛ «روان‌شناسی، اخلاق و تربیت»، «علوم اجتماعی و سیاسی و مدیریت»، «فقه و حقوق»، «مباحث نظری»، «مستشرقان  و علوم حدیث» و با حضور 12 تن از شخصیت‌های قرآنی داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره روز نهم آذرماه با سخنرانی آیت‌الله العظمی سبحانی و آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه علمیه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

captcha