افتتاح تربت‌خانه و رونمایی از ضریح مطهر امامزاده پیرمحمد(ع) سلسله
کد خبر: 3666236
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

افتتاح تربت‌خانه و رونمایی از ضریح مطهر امامزاده پیرمحمد(ع) سلسله

گروه اجتماعی: هم‌زمان با هفتمین روز هفته وقف با عنوان «وقف و اقتصاد مقاومتی»، طی مراسمی تربت‌خانه آستان مقدس امامزاده پیرمحمد(ع) شهرستان سلسله افتتاح و از ضریح مطهر این امامزاده رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در ابتدای این مراسم معنوی که چهارشنبه، یکم آذر برگزار شد، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به حدیث شریف از پیامبر اکرم(ص) که فرموده است: «یا علی(ع)؛ قبر تو و قبر فرزندان تو بقعه‌ای از بقاع بهشت است»، به تبیین جایگاه والای امامزادگان پرداخت و خدمت به امامزادگان را باعث سعادت دنیوی و اخروی دانستند.
در ادامه این مراسم مسلم رضایی‌پور، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان طی سخنانی با اشاره به این‌که ساختمان این بقعه متبرکه به مساحت 144 متر مربع با سازه اسکلت فلزی احداث شده است، اظهار کرد: به استثنای نمای بیرونی تمامی کارهای عمرانی تربت خانه تکمیل شده است.
وی افزود: عملیات گنبد این امامزاده هم با توجه به شرایط خاص جغرافیایی با سازه فلزی و با استفاده از ورق استیل طلایی ساخته شده است.
رضایی‌پور تصریح کرد: ضریح مطهر این امامزاده واجب‌التعظیم، توسط هنرمندان برجسته اصفهانی با الگوگیری از ضریح مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مساحت شش مترمربع و با سازه اصلی چوب چنار با مهره ماسوره‌های درجه یک و چهار عدد گلدانی در چهارگوشه فوقانی ساخته و نصب شده است.
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان، مجموع اعتبار هزینه شده برای احداث این بقعه متبرکه و گنبد و گلدسته آن‌را قریب به سه میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبارات هزینه شده این بقعه منوره از محل کمک های مردم یاری طرح مودت و اعتبارات دولتی و سازمانی تحقق یافته است.
یادآور می‌شود، آستان مقدس امامزاده پیر محمد(ع) که در بین مردم منطقه به «پیرمحمدشاه» معروف است، همچون نگینی بر فراز تپه‌ای مشرف بر جاده دسترسی فیروزآباد ـ سلسله قرار گرفته و مشتاقان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را لبریز از معنویت می‌نماید.
captcha