اجرای طرح پاییزه با کتابگردی کلید خورد/ دیدار با نخستین ناشر قرآن نفیس
کد خبر: 3666240
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

اجرای طرح پاییزه با کتابگردی کلید خورد/ دیدار با نخستین ناشر قرآن نفیس

گروه ادب: طرح پاییزه کتاب صبح امروز دوم آذرماه با کتابگردی و دیدار با نخستین ناشر قرآن نفیس کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) کتابگردی ۹۶صبح امروز پنجشنبه 2 آذر با حضور احمد مسجدجامعی، مبدع کتابگردی و عضو شورای شهر تهران، حمید صابرفرزام رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، مجید غلامی جلیسه؛ مدیرعامل موسسه خانه‌کتاب و دبیر بیست‌وپنجمین دوره هفته‌کتاب، محمود آموزگار؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، آبادیان، شهردار منطقه 11، مهرشاد کاظمی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهر تهران، برزین ضرغامی؛ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و نادر قدیانی؛ عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در حال برگزاری است.
 کتابگردی 96 با طرح پاییزه کتاب کلید خورد. در این کتابکردی مسجدجامعی و هیأت همراه در کتابفروشی اقبال حاضر شدند و سعید اقبال، مدیر این کتابفروشی از آنها استقبال کرد.
 در این بازدید اقبال به سابقه 114 ساله این انتشارات اشاره کرد و گفت: این ناشر 5 نسل فعالیت داشته است و خانواده اقبال در عرصه کتاب بودند. حاج‌ محمدباقر خوانساری، حاج محمدرحیم، حاج حسین، محمدباقر و سعید اقبال از سال 1285 شمسی تاکنون در حوزه نشر فعالیت داشته‌‌اند.
  سعید اقبال در ادامه افزود: حاج جواد اقبال جزء پرکارترین ناشران کشور بود و در دهه 40 در حوزه نشر نوین، قرآنی به خط حاج‌شیخ‌عباس مصباح‌زاده را در قطع وزیری دوبل منتشر کرد که انعکاس وسیعی داشت و منجر شد تا دربار نیز به حوزه نشر قرآن ورود پیدا کنند و این نخستین قرآن نفیس در ایران بود.
 
مسجدجامعی در ادامه این بازدید از انتشارات و کتابفروشی اقبال به‌عنوان یکی از میراث‌های فرهنگی کشور یاد کرد و پیشنهاد داد تا موزه انتشارات اقبال در نخستین ساختمان کتابفروشی اقبال واقع در خیابان جمهوری با همکاری شهرداری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و موسسه خانه‌کتاب تاسیس شود.
 
مبدع طرح کتابگردی در ادامه به نوآوری‌ها و ابتکارات انتشارات اقبال در زمینه تطبیق تاریخ هجری شمسی و مغولی و انتشار نشریه اشاره کرد.
 
مسجدجامعی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با ادامه فعالیت انتشارات اقبال از سوی فرزندان این خانواده فعالیت فرهنگی این انتشارات ادامه پیدا کند.
 
مسجدجامعی و هیأت همراه در ادامه کتابگردی 96 در فروشگاه شهرکتاب مرکزی حاضر شدند.
captcha