خانواده قاری قرآن؛ محروم از تابعیت بحرینی
کد خبر: 3666251
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

خانواده قاری قرآن؛ محروم از تابعیت بحرینی

گروه بین‌الملل: یکی از فرزندان قاریان قرآن در بحرین از تابعیت این کشور محروم است؛ بدون این که فعال سیاسی بوده و یا در قضایای سیاسی دست داشته باشد.

خانواده قاری قرآن؛ محروم از تابعیت بحرینی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «اخبار الخلیج» بحرین، آقای «ع»، فرزند 35 ساله یکی از قاریان قرآن معروف بحرینی است که با وجود سال‌ها زندگی در بحرین، از تابعیت این کشور محروم است.

وی که سه دختر دارد، در گفت‌‌وگو با اخبار الخلیج از رنج‌های خانواده‌اش که در بحرین متولد شده و 74 سال در این کشور زندگی کرده‌اند، اما تابعیت بحرینی نداشته‌اند، گفته است.

این جوان 35 ساله که نام کامل وی ذکر نشده است، در این باره می‌گوید: پدرم یکی از قاریان قرآن معروف بحرین بود که در روزنامه‌های مختلف درباره او مطالب زیادی نوشته می‌شد. او حتی دیدارهایی با مقامات بحرینی نیز داشته است.

آقای ع ادامه داد: پدر و مادرم بیش از 17 سال پیش درخواست اخذ تابعیت بحرینی را به مقامات مسئول داده‌ بودند؛ اما با وجود سال‌ها زندگی در بحرین و تولد مادرم در بیمارستان «المحرق» بحرین، تلاش‌ها برای اخذ تابعیت بی‌نتیجه ماند؛ بدون این‌که دلیل آن را بدانیم.

وی با بیان این‌که محرومیت از تابعیت بحرینی، مشکلاتی در بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و آموزشی برای او و خانواده‌اش ایجاد کرده است، تأکید کرد: پدرم از دنیا رفت، بدون این‌که به آرزویش در اخذ تابعیت بحرینی برسد.

این جوان بحرینی در حالی از تابعیت بحرین محروم مانده است که در هیچ یک از مسائل سیاسی که بهانه آل خلیفه برای سلب تابعیت بسیاری از شهروندان این کشور بوده، مشارکت نداشته است.

وی همچنین به دلیل نداشتن تابعیت کشورش در سفر حج نیز با مشکلاتی مواجه بوده و پس از تلاش‌های بسیار توانسته است همراه خانواده‌اش به حج مشرف شود/.

captcha