ایران به جایگاه اصلی خود در حوزه کتابخوانی برسد/ انجام برنامه‌ریزی بیشتر در این حوزه
کد خبر: 3666311
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
مولاوردی مطرح کرد:

ایران به جایگاه اصلی خود در حوزه کتابخوانی برسد/ انجام برنامه‌ریزی بیشتر در این حوزه

گروه فرهنگی: دستیار ویژه رئیس جمهور در امور شهروندی، گفت: با ادامه فرهنگ‌سازی و اقدامات موثری مانند طرح کتابگردی، کتاب و کتابخوانی بتواند در جامعه ایران به جایگاه اصلی و شایسته خود برسد.

شهین‌دخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور شهروندی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص ارزیابی خود از طرح روز ملی کتابگردی در کتابفروشی‌های مشهد، ‌اظهار کرد: به واقع فکر نمی‌کردم که با این حجم از استقبال مردم و به خصوص جوانان از این طرح روبه‌رو شوم و از این بابت بسیار خوشحال هستم.
وی ادامه داد: حضور پرشور اقشار مختلف مردم در کتابفروشی‌های مشهد اتفاق بسیار خوب و امیدوار کننده است که سبب می‌شود تا ما به آینده‌ای روشن و نسلی آگاه خوش‌بین باشیم. برگزاری چنین طرح‌هایی موجب جلب توجه عموم مردم جامعه به مقوله فرهنگ می‌شود که نفس این موضوع نیز بسیار دارای اهمیت است.
مولاوردی تصریح کرد: اجرای چنین طرح‌هایی و استقبال چشمگیر مردم، در شرایطی که در جامعه نگران کم‌رنگ شدن فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردم هستیم، ما را بسیار خوشحال و امیدوار می‌کند و نشان می‌دهد که باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌های بیشتری انجام داد.
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور شهروندی عنوان کرد: بسیاری از مردم و مسئولان نگران کم شدن توجه مردم به کتاب به دلیل گسترش فضاهای مجازی هستند ولی خوشبختانه ما امروز شاهد هستیم که با کمک دستگاه‌های مختلف موج خوبی شکل گرفته است که می‌تواند توجه به کتاب را در جامعه ارتقا دهد.
وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه فرهنگ‌سازی و اقدامات موثری مانند طرح کتابگردی، کتاب و کتابخوانی بتواند در جامعه ایران به جایگاه اصلی و شایسته خود برسد.
captcha