افتتاح اولين مركز حفظ مجازي قرآن كريم در مازندران
کد خبر: 3666317
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

افتتاح اولين مركز حفظ مجازي قرآن كريم در مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه مازندران از افتتاح اولين مركز حفظ مجازي قرآن كريم در استان مازندران با مشاركت اداره كل اوقاف استان مازندران و موسسه قرآن و عترت استان مازندران در شهرستان بابل خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی سیفی رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران  با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در دهه وقف، گفت: در این مدت محافل انس با قران كريم در اكثر شهرستان‌هاي استان با حضور قاري بين‌المللي سيد جواد حسيني و حامد شاكرنژاد همراه با برنامه هاي متنوع قرآني دیگر در سطح اماکن متبرکه و موسسات قرآني برگزار شد.
وی افزود: دوره اموزشي ٤  روزه طرح تربيت مربي حفظ قرآن كريم كه از روز جمعه ٢٦ آبان پذيرش آن شروع شد، در ٣٠ آبان در دانشكده علوم قراني به كار خود پايان داد.
سیفی تصریح کرد: طرح تربيت مربي حفظ قرآن كريم با مشاركت اداره كل اوقاف و امور خيريه استان و دانشكده علوم قراني برگزار شد و حدود ٨٠ نفر از بانوان قرآنی مازندران در این دوره اموزشي شركت كردند.
وی با بیان اینکه گواهي براي شركت‌كنندگان اين دوره  بعد از تصحيح اوراق امتحاني صادر خواهد شد، ادامه داد: اساتيد اين دوره حجت‌الاسلام  مهندسي از مركز حفظ مجازي كشور و صدرايي به مدت ٤ روز به تدريس موضوعات كلاس داري حفظ و روش كلاسداري حفظ قران كريم پرداختند.
 
رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: يكي از برنامه‌هاي مهم اداره امور قرآني اداره كل اوقاف و امور خيريه استان مازندران افتتاح اولين مركز حفظ مجازي قران كريم در استان مازندران بود كه با مشاركت اداره كل اوقاف استان مازندران و موسسه قران و عترت استان مازندران مستقر در شهرستان بابل در عصر روز سه شنبه  ٣٠ آبان در ششمين روز از دهه وقف باحضور مدير كل محترم اوقاف استان و به دست وی افتتاح شد.
وی افزود: در اين مركز كارشناسان قرآني به كساني كه در سايت مجازي كشوي قرآن كريم ثبت نام کرده‌اند و به صورت مجازي و از طريق تماس تلفني و نرم افزار مخصوصي كه در اختيار كارشناسان قراني قرار گرفته آموزش مي‌دهند و  در پايان دوره حفظ مجازي آزموني از قران پژوهان گرفته مي‌شود.
captcha