281 موقوفه در شهرستانه بانه به ثبت رسیده است
کد خبر: 3666343
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲

281 موقوفه در شهرستانه بانه به ثبت رسیده است

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه با اشاره به اینکه 25 آبان تا 4 آذرماه هرساله به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است، اظهار کرد: امسال تاکنون 281 موقوفه در این شهرستان به ثبت رسیده است.

آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه 25 آبان تا 4 آذرماه هرساله به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است، اظهار کرد: امسال تاکنون 281 موقوفه در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: این موقوفات دارای یک هزار و 670 رقبه بوده که یک هزار و 370 مورد آن دارای درآمد بوده و مابقی بدون درآمد و به صورت انتفاعی بر اساس نیت واقف صورت می گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه با اشاره به اینکه 460 میلیون تومان درآمد موقوفات در راستای اجرای نیّت واقفان صرف عمران مساجد و حقوق امام جمعه‌ها شده است، بیان کرد: در شش ماه اول امسال در حوزه اجارات اموال وقفی 400 سند اجاره رقبات تنظیم و تجدید کرده است که در این بخش نسبت به سال گذشته شاهد رشد 30 درصدی بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: به مناسبت دهه وقف تعداد 20 برنامه در سطح شهر به اجرا رسیده که شامل محفل قرآن، دیدار با خانواده شهدا و امام جمعه‌ها، دیدار با رؤسای ادارات تخصصی و... است.

شریفی ادامه داد: از نظر حقوقی 15 مورد اجرای احکام و 12 صدور حکم از جانب مقام قضایی صورت گرفته است که شاهد رشد 6 برابری در این بخش بوده‌ایم.

وی در پایان با تشکر از خیرین شهرستان بانه یادآور شد: خیرین در نیات خود نیازهای امروزی جامعه از جمله علمی و آموزشی، پزشکی و درمانی، کمک به ایتام و ... مد نظر قرار دهند چراکه فعلا ساخت مسجد در اولویت قرار ندارد.

captcha