از کتابگردی معاون قرآنی وزیر ارشاد تا قول خرید یک کتاب علوم قرآنی
کد خبر: 3666344
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷

از کتابگردی معاون قرآنی وزیر ارشاد تا قول خرید یک کتاب علوم قرآنی

گروه ادب: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در بازدید از کتابفروشی‌های قرآن، قول خرید یک کتاب تخصصی در حوزه علوم قرآنی را داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز، دوم آذرماه با آئین کتابگردی همراه شد و در نخستین بازدید خود از کتابفروشی‌ها، به کتابفروشی آستان قدس رضوی با عنوان «به‌نشر» رفت.
در این کتابفروشی که عباس نظری‌راد،  مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، به همراه فقهی‌زاده، کتاب‌های حوزه‌های علوم قرآن و حدیث را مورد توجه قرار دادند.
در این بازدید فقهی‌زاده گفت: کتاب «نصوص فی علوم القرآن» جزء خدمات درجه یک آستان قدس رضوی است و مهمترین و ماندگارترین اثرها در حوزه علوم قرآن به شمار می‌رود و قول می‌دهم در راستای حمایت از این کتاب ارزشمند، تعدادی از نسخه‌های آن به صورت دوره‌ای خریداری شود و در اختیار کتاب‌خانه‌های دانشگاه‌ها قرار دهیم؛ چرا که این کتاب به شدت مورد نیاز است.
وی در رابطه با آثار انتشار یافته آستان قدس رضوی بیان کرد: آثار این ناشر از چند منظر قابل اهمیت است، یکی اینکه در حوزه‌های علوم قرآنی و حدیث نگرش انتفاعی نداشته و چند اثر بسیار مهم منتشر کرده است و این کتاب‌ها جزء آثاری است که توجیه اقتصادی ندارد، اما خدمت به قرآن است، نکته دیگر اعتبار مشاوران علمی این انتشارات است و من از مشتریان معنی پر و پا قرص این انتشارات هستم. 
فقهی‌زاده ادامه داد: همچنین تعدد و تنوع آثار قرآنی و حدیثی است که اغلب ناشران تعداد اندکی اثر در این حوزه دارند، اما این انتشارات از نظر تنوع و تعدد حائز اهمیت است که حمایت علمی از این اثار باید در اولویت قرار گیرد و کتابخانه‌هایمان را با این آثار قرآنی تقویت کنیم.
وی در ادامه کتاب‌هایی چون «تفسیر جوامع الجامع» با تصحیح گرجی را تورق کرد و آن را یکی از بهترین کتاب‌های تفسیر طبرسی دانست. «الی القرآن الکریم»، «تفسیر نور»، «تفسیر آیه‌های متشابه»، «تاریخ قرآن»، «المعجم»، «دایرةالمعارف قرآن» و ... را تورق کرد. وی «المعجم» را آخرین اثر مرحوم واعظ زاده دانست که تیم کاری وی در حال ادامه کار است و «تاریخ قرآن» نیز مهمترین کتاب حوزه تاریخ قرآن در جهان اسلام به شمار می‌رود.
فقهی زاده در ادامه به انتشارات اسلام رفت و با یادی از استاد مرحوم سیاح گفت: استاد سیاح حق بزرگی به نشر قرآنی دارند و یکی از ویژگی‌های مهم کتابفروشی‌های اسلامی در ایران این بود که کتابفروشان خود اهل علم بودند و استادان زبردستی چون علی اکبر غفاری، محمدباقر بهبودی و استاد سیاح در حوزه فروش کتاب فعال بودند.
وی افزود: این امر شور و نشاطی را در جامعه ایجاد می‌کرد و در واقع این افراد کتابفروش نبودند، بلکه به نوعی دستیاران علمی محققان، مؤلفان و نویسندگان بودند.
در ادامه معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کارهای مختلف این ناشر و آخرین آثار منتشر شده مطلع شد.



captcha