اعزام مبلغ به مدارس صرفا از سوی دفتر همکاری های حوزه علمیه باشد
کد خبر: 3666396
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
مسیب زاده:

اعزام مبلغ به مدارس صرفا از سوی دفتر همکاری های حوزه علمیه باشد

گروه جامعه: مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه اعزام مبلغ به مدارس باید صرفا از دفتر همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش صورت گیرد، تصریح کرد: نمی توانیم هر مبلغی که در مراکز مختلف تربیت شده است را به مدارس راه دهیم.

محمدرضا مسیبزاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به تبیین چگونگی اعزام مبلغ دینی به مدارس اشاره و عنوان کرد: روحانیون مبلغ طبق تفاهم نامه صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی در مدارس حضور پیدا میکنند و با مطرح کردن مباحثی همچون امام شناسی و پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان را با خود همراه میکنند.

وی به همکاری با دبیرخانه هماهنگی حوزههای علمیه و آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: همکاری خوبی در این زمینه وجود دارد اما هنوز حوزههای علمیه به یک وفاق اجرایی با یکدیگر نرسیدهاند و مدیریت واحدی بر آنان وجود ندارد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حوزههای علمیه موجود که قانونی نیز هستند، گفت: به غیر از حوزههای علمیه رسمی مراکز مختلفی هستند که مبلغ تربیت میکنند و افراد مورد وثوق هم هستند اما به صورت پراکنده فعالیت میکنند و درخواست همکاری با آموزش و پرروش را نیز دارند.

وی ادامه داد: این تصور غلط است که اگر کسی امکان خدمت رسانی داشته باشد میتواند در مدرسه به عنوان مبلغ حضور پیدا کند. بسیاری از افراد تمایل دارند در این زمینه به مدارس کمک کنند اما آموزش و پرروش باید از یک ساختار مشخص اقدام به جذب مبلغ کند، نمیتوان توقع داشت هر مبلغی بتواند در مدارس راه یابد بلکه باید یک پروسه دقیق طی شود و ساز و کار مشخصی داشته باشد.

مسیبزاده با تأکید براینکه اعزام مبلغ به مدارس باید صرفا از دفتر همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش صورت گیرد، تصریح کرد: نمیتوانیم هر مبلغی را که در مراکز مختلف تربیت شده است به مدارس راه دهیم، هر چند که نیت آنها خیر و خدمت باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مسئولیت 500 روحانی طلبه که دوره سربازی خود را در مدارس سپری میکنند به آموزش و پرورش سپرده شده است، گقت: دفتر همکاریهای مشترک آموزش و پرورش و حوزههای علمیه مسئولیت بهره برداری و استفاده از این طلاب حوزههای دینی را به ما سپرده و ما براساس تعداد جمعیت و مدارس و قدرت مناطق بین استانهای مختلف توزیع کردهایم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش علاقهمندی مدیران مدارس را از جمله عواملی دانست که سبب اعزام مبلغ به مدارس میشود و عنوان کرد: در این میان فرقی میان مدارس دولتی و غیردولتی نیز وجود ندارد.


captcha