سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه به کار خود پایان داد
کد خبر: 3666446
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه به کار خود پایان داد

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر به کار خود در مشهد پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه صبح امروز، سه آذرماه در سالن همایش شهید شوشتری مرکز عقیدتی سپاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.
در آغاز این مراسم سیدمحمد طاهایی، یکی از برگزیدگان این دوره از رقابت ها به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت.
همچنین در ادامه این مراسم محمدجواد قهرمانی، معاون روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تلاش مجموعه بر این بود تا متسابقان با آرامش خاطر در این رقابت‌ها شرکت کنند، عنوان کرد: دو مکان برای استقرار و اسکان شرکت‌کنندگان در نظر گرفتیم که یکی از آن‌ها مجموعه شهید شوشتری و دیگری در مرکز تداوم عقیدتی ـ سیاسی  امام رضا(ع) بود.
اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه برگزار شد
وی در پایان با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای متسابقان در نظر گرفته شده بود، تشریح کرد: از جمله برنامه‌ها می‌توان به محفل انس با شهدا و محفل انس با قرآن نیرو زمینی سپاه اشاره کرد که تأثیر خوبی داشت و در سال‌های آینده باید اینگونه فعالیت‌ها را تقویت کنیم.
در اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رضایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه در رابطه با تفاوت تلاوت و قرائت گفت: قرائت به معنی روان‌خوانی قرآن با رعایت چهارچوب‌های تجویدی است.
وی در رابطه با معنی تلاوت عنوان کرد: در تلاوت علاوه‌بر رعایت نکات تجویدی باید در معانی آیات تدبر و عمل کرد؛ بنابراین تلاوت ضمن اینکه قرائت است بار بیشتری در آن وجود دارد.
در ادامه این مراسم حسین محبی، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه نیروی زمینی همیشه رتبه اول مسابقات قرآن سراسری سپاه را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: در معاونت فرهنگی و تبلیغات سند راهبردی برای قرآن در نظر گرفته‌ایم که از دو سال گذشته این راهبردها در حال اجرایی شدن هستند.
اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه برگزار شد
وی با بیان اینکه اولین راهبرد ما توسعه و گسترش فرهنگ قرآن در زندگی فردی، خانوادگی و سازمانی کارکنان سپاه است، تشریح کرد: راهبرد دیگر ما افزایش کمی و کیفی تعداد قاریان، حافظان و آشنایان با مفاهیم قرآن است.
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: قهرمان‌پروری و آماده شدن برای حضور در صحنه‌های رقابتی قرآن با سایر ادارات و ارگان‌های کشور یکی دیگر از سندهای راهبردی این مجموعه به شمار می رود.
محبی در پایان در رابطه با برنامه قرآنی 5 ساله ششم سپاه نیز گفت: برای تحقق این موارد در برنامه پنج ساله ششم مقرر کردیم ۵ درصد کل کارکنان قاری، ۱۰ درصد حافظ و ۵۰ درصد آشنا با مفاهیم قرآنی باشند.
در پایان اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه از نفرات برگزیده اول تا سوم این دوره از مسابقات با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
captcha