پیروزی بر استکبار با زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا محقق می شود
کد خبر: 3666458
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
امام جمعه ارومیه:

پیروزی بر استکبار با زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا محقق می شود

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه با زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا همواره بر دشمنان اسلام پیروز خواهیم بود گفت: دشمنان نظام اسلامی فراموشی یاد و خاطره شهدا را مهم ترین هدف خود در شکست جوامع اسلامی می دانند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 3 آذر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به برگزاری کنگره ملی 12 هزار شهید آذربایجان غربی در 12 آذر ماه، زنده نگه داشتن نام شهدا را از عوامل اصلی پیروزی بر دشمنان اسلام دانسته و اظهار کرد: شهدا سرمایه های اصلی جوامع اسلامی هستند که امت هر جامعه با یاد کردن نام و خاطره آنها روحیه ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگاه داشته و نابودی دشمنان اسلام را رقم خواهند زد.

  وی افزود: امیداست با برگزاری برنامه های مختلف به منظور حفظ یاد و خاطره شهدا اهداف دشمنان را بر نابودی جوامع اسلامی در نطفه خفه کرده و روح عبودیت و اخلاص را در میان احاد جامعه مالا مال سازیم.

 نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مشارکت جمعی ملت اسلامی ایران در زلزله اخیر استان کرمانشاه گفت: مشارکت و حمایت های انسان دوستانه ملت شریف ایران و دولت در زلزله کرمانشاه ستودنی است و نشان از نو دوستی و وحدت در حل مشکلات کشور است که خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان ایران است.

وی ایجاد بدبینی و بی اعتمادی در کمک رسانی به زلزله زدگان توسط دستگاه های دولتی را نقشه فرصت طلبان و دشمنان داخلی دانسته و بیان کرد: افرادی که تخم بی اعتمادی و بدبینی را میان احاد جامعه علیه دستگاه های دولتی و اجرایی می کارند خود مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی و دشمنان داخلی کشور محسوب می شوند که خوشبختانه ملت ایران با مشارکت و حمایت های خود از نهاد های انقلابی باز هم اهداف دشمنان داخلی و خارجی را از میان برداشتند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی حضور مسیولان کشوری و لشکری را در محل های حادثه دیده  اهمیت مسیله را برای مسیولان و احساس وطیفه آنها در این امر عنوان کرده و یاد آور شد: همچنین حضور نیروهای مسلح و جمعیت هلال احمر یک ساعت بعد از بروز حادثه و تلاش برای نجات آسیب دیدگان در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کجای جوامع بشری دیده نمی شود که باید به نحو احسن از آنها نیز تقدیر شود.

وی در ادامه به رعایت شیونات اسلامی و احکام دینی در مراکز درمانی و بیمارستانی تاکید کرده و گفت: رعایت مسایل محرم و نامحرم از مباحث اصلی جوامع اسلامی است، معالجه پزشکان آقا برای بانوان و پزشکان خانم برای آقایان در مراکز رادیولوژی و سونوگرافی قابل قبول برای امت اسلامی نیست و در همین راستا نیز از مسیولان کشوری و استانی خواستاریم هر چه سریع تر به این مهم ورود کرده و در صدد رفع این مشکلات برآیند.

خطیب نماز جمعه این هفته در خطبه دیگر خود ضمن اشاره به مباحث معاد تصریح کرد: یاد کردن مستمر آخرت ، قیامت و مرگ تقوا و خدا ترسی را در وجود انسان نهادینه می سازد.

وی در ادامه چشم چرانی را یکی از مسایل اصلی تزلزل بنیان های خانواده و به دنبال آن جامعه عنوان کرده و گفت: خداوند همواره در قرآن می فرماید: ای پیامبر به مردان بگو چشمان خود را از نگاه به نامحرمان بپوشانند و به زنان امتت نیز بگو چشمان خود را از نگاه به نامحرمان حفظ کنند تا محیطی پاکیزه را ایجاد کنند.

امام جمعه ارومیه افزود: امید است به منظور حفظ جامعه از وسوسه های شیطانی، تامین امنیت و سلامت جامعه هر کس به نوعی به رعایت احکام دینی پرداخته و به رحمت پروردگار نایل آیند.

captcha