برگزاری دوره‌های قرآنی با هزینه شخصی در ملاشیه/ استادان قرآنی به ملاشیه بیایند
کد خبر: 3666520
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

برگزاری دوره‌های قرآنی با هزینه شخصی در ملاشیه/ استادان قرآنی به ملاشیه بیایند

گروه فعالیت‌های قرآنی: یوسف بعاجی با بیان اینکه دوره‌های قرآنی را در مساجد و دارالقرآن‌های منطقه ملاشیه برگزار می‌کنم، گفت: مردم این منطقه از نظر مالی کم‌برخوردار هستند و نمی‌توانند هزینه زیادی کنند اما بااستعداد هستند. استادان مطرح ماهی یکبار به ملاشیه بیایند تا بدانند که این منطقه دارای استعدادهای بسیاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، یوسف بعاجی، دانشجومعلم قرآن کریم که در دوره‌های جهاددانشگاهی حضور یافته از منطقه ملاشیه است. وی حافظ ده جزء قرآن کریم است و در مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری و دارالقرآن‌های این منطقه به تدریس مشغول است.

یوسف بعاجی در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان با بیان اینکه شرکت در دوره دانشجومعلم در دو بخش انجام شد که در دوره اول افراد با استعدادهای مختلفی حضور داشتند، گفت: به مسئولان این دوره هم گفتم مدرک این دوره از نظر اعتباری نزد نهادها و ادارات قرآنی همچون اوقاف، تبلیغات و ارشاد پایین است.


وی ادامه داد: دوره دانشجومعلم در زمینه روش تدریس بسیار خوب بود. کتاب‌های خوبی را معرفی کردند اما در ادامه حمایتی از دانشجومعلمان نشد. در حال حاضر در مسجد امام جعفرصادق(ع) کانون فرهنگی هنری نورالهدی و دارالقرآن صافات مشغول به فعالیت هستم؛ مردم این منطقه از نظر مالی کم‌برخوردار هستند و نمی‌توانند هزینه زیادی کنند و من هم حق‌الزحمه تدریس را دریافت نمی‌کنم. 

بعاجی ادامه داد: من حافظ 10 جزء از قرآن کریم هستم و حفظ  قرآن کریم را در منطقه خودمان(ملاشیه) به همراه روخوانی، روانخوانی و تجوید مقدماتی را آموزش می‌دهم. در مسابقات قرآن بسیج دانشجویی که سال 91 برگزار شد با گروه تواشیح المختار اهواز رتبه دوم کشوری را به دست آوردیم. هم اکنون هم گروه تواشیح الحسنین را در منطقه ملاشیه به راه انداخته‌ام که فعالیت‌های کم و بیشی را داریم.

این دانشجومعلم قرآن گفت: در منطقه ملاشیه هشت نفر حافظ قرآن کریم داریم که شش نفر آنها در بیت‌الاحزان حافظ کل قرآن کریم شدند. من حفظ را خودجوش انجام دادم، کتاب می‌خواندم، پیش استادانی همچون جاسم شمیری و ناصر دغاغله می‌رفتم.

این حافظ قرآن کریم عنوان کرد: ملاشیه از نظر استعدادهای قرآنی بسیار پربار است. بچه‌ها در رشته‌های مختلف روخوانی و روانخوانی و قرائت ترتیل بسیار خوب کار می‌کنند. اما امکانات در این منطقه اندک است. به دنبال تأسیس یک دارالقرآن در ملاشیه هستم که البته با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌ایم.

وی بیان کرد: در ملاشیه سه جلسه قرآن توسط احمد منصوری، ولی شرف و من برگزار می‌شود اما نسبت به جلسات در شهر و استادان مطرح ضعیف هستند. استادان مطرح خیلی کم به منطقه ملاشیه می‌آیند. کسی هزینه رفت و آمد استادان به ملاشیه را تقبل نمی‌کند. زمانی که حافظان قرآن از بیت‌الاحزان به ملاشیه بازگشتند با هزینه شخصی خودم برای آنها در چند نقطه منطقه بنر زدم تا ضمن خوشامدگویی مردم آنها را بشناسند. با یکی از خیران قرآنی در مورد هدیه این حافظان صحبت کردم اما خیلی کم همکاری کردند.

بعاجی اظهار کرد: هر فعال قرآنی در منطقه خودش فعالیت می‌کند اما اگر ماهی یکبار بتواند به روستاهای دور بیاید خیلی خوب است. در این منطقه از محافل قرآنی استقبال می‌شود اما توان مالی آنکه به شهر بروند و در جلسات شرکت کنند را ندارند. استادان مطرح ماهی یکبار به ملاشیه بیایند تا بدانند که این منطقه دارای استعدادهای بسیاری است.

iqnakhouzestan@

captcha