نمایش آثار خوشنویسی قرآنی رفیق جاریکجی در آفریقای جنوبی
کد خبر: 3666550
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

نمایش آثار خوشنویسی قرآنی رفیق جاریکجی در آفریقای جنوبی

گروه بین‌الملل: تابلوهای خوشنویسی در زمینه‌های مختلف از جمله آیات قرآن کریم اثر هنرمند ترک «رفیق جاریکجی» در جریان یک نمایشگاه هنری در شهر «ژوهانسبورگ» آفریقای جنوبی به نمایش درآمد.

 نمایش آثار خوشنویسی قرآنی در آفریقای جنوبیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ جاریکجی در توضیحی درباره آثار خود گفت: ارتباط غیرقابل توضیحی میان کلام قرآن و سبک نوشتن آن‌ها وجود دارد.

وی که در مدارس و موسسات آفریقای جنوبی به آموزش خوشنویسی عربی به کودکان می‌پردازد، در خانه خود نیز یک استودیوی هنری برای آموزش خصوصی دارد.

وی می‌گوید: وقتی بر روی آیات قرآن کریم کار می‌کنید، خستگی را احساس نمی‌کنید.

این هنرمند توضیح می‌دهد: به هنگام خوشنویسی آیات قرآن می‌توانید بدون خستگی ساعت‌ها به کار خود ادامه دهید. آنقدر انگیزه دارید که انگار تازه خوشنویسی را آغاز کرده‌اید و ساعت‌ها می‌توانید به آن ادامه دهید.

جاریکجی با هنر و تکنیک خوب خود در زمینه خوشنویسی در آفریقای جنوبی شهرت پیدا کرده است.

وی که 37 سال است در زمینه خوشنویسی اسلامی فعالیت می‌کند، 10 سال پیش در آفریقای جنوبی سکنی گزید و در این کشور در زمینه آموزش و معرفی این هنر اسلامی فعالیت می‌کند و توانسته علاقمندان زیادی را جذب کند.

جاریکجی آثار قرآنی خود را تاکنون در عرصه‌های بین‌المللی متعددی به نمایش گذاشته است. وی در کلاس‌های خود سبک و تکنیک هنری را با معنویت قرآن کریم تلفیق می‌کند/.


captcha