بهره‌گیری از گروه‌های نمایشی در عرصه دینی و مذهبی اثر ماندگاری در جامعه دارد
کد خبر: 3666587
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

بهره‌گیری از گروه‌های نمایشی در عرصه دینی و مذهبی اثر ماندگاری در جامعه دارد

گروه فرهنگی: مسئول بسیج هنرمندان استان سمنان بابیان اینکه اجرای تئاترهای آیینی به انتقال فرهنگ دینی کمک می‌کند، گفت: وجود گروه‌های نمایشی در عرصه دینی و مذهبی جامعه اثر ماندگاری دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازسمنان، محمود احمدی،مسئول بسیج هنرمندان استان سمنان شب گذشته 3آذر در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج با عنوان سرخ ترین ماه خدا به میزبانی سالن همایش های مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه با توجه به تاثیر پذیری هنر در جامعه می‌توان با استفاده از ظرفیت گروه‌های نمایشی به موضوعات عاشورا، دفاع مقدس و ولایت پرداخت، گفت: بهره‌گیری از گروه‌های نمایشی در عرصه دینی و مذهبی اثر ماندگاری در جامعه دارد.
 وی افزود: بسیج از معجزات الهی محسوب می شود چرا که علاوه بر حضور در جبهه مقاومت، پایداری، ایثار و سازندگی در موضوعات فرهنگی نیز حضور دارد که همین موضوع می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز موثر باشد لذا باید از جشنواره های آیینی حمایت بیشتری صورت گیرد.
مسئول بسیج هنرمندان استان سمنان بابیان اینکه جشنواره آیینی مذهبی بسیج به موضوعات، فرهنگ و بصیرت عاشورایی، بسیج، عاشورا و نهضت حسینی، عاشورا و ولایت پذیری، عاشورا و جامعه کنونی توجه دارد، گفت: در این جشنواره چهار اثر شامل که دوکار از شاهرود و یک کار از سرخه و یک کار از سمنان به مرحله استانی راه یافتند.
احمدی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره از تیرماه سال جاری اعلام شده بود که ۱۵ متن ارسال و ۱۰ متن مورد تایید قرار گرفت متذکر شد: نیاز امروز جامعه می‌طلبد تا به سوی اجرای هنرهای نمایشی آیینی حرکت کنیم چرا که هنر با ماندگاری در اذهان می تواند به بهترین نحو عاشورا و مفاهیم بلند آن را منتقل کند.
مسئول بسیج هنرمندان شاهرود با بیان اینکه در مراسم اختتامیه از تئاترهای برتر استان تجلیل خواهد شد، گفت: به منظور تقویت اجرای هنرهای آیینی هنرمندان این عرصه باید مورد حمایت قرار گیرند که در واقع برگزاری این جشنواره ها به شناساندن و معرفی هنرهای آیینی و موضوعات و سبک‌های ملی و مذهبی توجه دارد.
 عباس اعتماد با بیان اینکه سه داور بر نخستین جشنواره آیینی ماه سرخ قضاوت می‌کنند، افزود: رویکرد این جشنواره بالابردن ارزش های الهی،  انسانی و انقلابی است که در تلاشیم تا از هنرمندان متعهد و انقلابی حمایت و هنر متعالی و الهی را در جامعه ترویج کنیم.
وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی بسیج هنرمندان حمایت از هنر و هنرمندان در عرصه های مختلف است، افزود: هنر اصیل نمایشی در اجرای تئاترهای آیینی است که برگزاری این چنین رویدادهایی می تواند نقش آن ها را در جامعه تبیین و معرفی کند.
منبع: خبرگزاری مهر
captcha