توسعه فرهنگ مطالعه، مهم‌ترین ویژگی کتابخانه‌های سیار است
کد خبر: 3666778
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
شاعر کودک و نوجوان در بیرجند:

توسعه فرهنگ مطالعه، مهم‌ترین ویژگی کتابخانه‌های سیار است

گروه فرهنگی: شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نواجوان کشور گفت: توسعه فرهنگ مطالعه و ترویج دانایی از ویژگی‌های بارز کتاب‌خانه‌های سیار است.

افسانه شعبان‌نژاد، شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نواجوان کشور در حاشیه بازدید از کتاب‌خانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری کانون وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.
وی افزود: باید کتاب را به استقبال کودکان و نوجوانان برد و این، رسالت اصلی کتابخانه‌های سیار است.
این شاعر برجسته کودک و نوجوان کشور ادامه داد: حضور کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری کانون در مناطق روستایی و عشایری انگیزه خوانش کتاب را در جان و دل کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند تا آنان نیز از دنیای تازه‌های کتاب بی‌نصیب نباشند.
شعبان‌نژاد بیان کرد: مربیان کتاب‌خانه‌های سیار، صادقانه و خالصانه مسیرها و راه های پر پیچ و خم روستا را طی می‌کنند تا بچه‌های روستایی که به واسطه کانون بارها و بارها طعم خوش  خواندن کتاب‌های کانون را چشیده‌اند، باز هم تجربه کنند.
وی ادامه داد: پاس‌داشت فرهنگ و آداب و رسوم کهن مناطق روستایی در دنیای امروز یک ضرورت است و کتاب‌خانه‌های سیار کانون، احیا کننده فرهنگ‌های قدیمی و بازی‌های بومی محلی هستند که شاید گذشت زمان سبب شده کم‌رنگ‌تر از قبل دیده شوند.
 این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان کشور اظهار کرد: در بیرجند، شاهد اشتیاق کودکان و نوجوانان برای حضور در کتاب‌خانه‌های سیار بودم و این بیانگر آن است که مربیان کانون با کوله‌باری از تجربه و مهربانی به سراغ بچه‌های روستایی می‌روند.
همچنین در جریان سفر این شاعر کودک و نوجوان به استان که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شد، اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون استان میزبان افسانه شعبان نژاد شدند و در نشست دو پنجره، به نقد کتاب این شاعر با عنوان «یک شعر بی طاقت» نشستند.

captcha