ادامه دادن مسیر شهدا مستلزم ولایت‌پذیری است
کد خبر: 3666817
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

ادامه دادن مسیر شهدا مستلزم ولایت‌پذیری است

گروه فرهنگی: فرمانده مرکز شهید مطهری قم دشمن‌شناسی را یکی از ضرورت‌های اصلی امروز جامعه برشمرد و گفت: ادامه دادن مسیر شهدا مستلزم ولایت‌پذیری است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،علی‌اکبر علیزاده، فرمانده مرکز شهید مطهری قم شب گذشته 43 آذر در یادواره سردار شهید سید کاظم کاظمی، 110 شهید و 5 شهید گمنام شهرستان آرادان در حسینیه شهر کهن آباد اظهار کرد: مؤمنین به‌عنوان کوه‌های اسلام شناخته می‌شوند و در این‌ بین قله‌های معدودی وجود دارد و شهدا قله‌های ایمان و کوه اسلام به شمار می‌روند.
 وی افزود: شهدا به‌جایی رسیدند که خداوند متعال، خود مشتری آن‌هاست و آن‌ها را خریده است و ما نیز برای اینکه رضایت خداوند متعال را کسب کنیم باید دنباله‌رو و ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.
این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا به‌نوعی نسبت به دیگران به‌عنوان مالک بهشت به شمار می‌روند گفت:  کسی نمی‌تواند برای مالک حد و حدود تعیین کند و با عنایت به روایات و احادیث روشن است که شهدا در قیامت می‌توانند شفاعت دیگران را به عهده بگیرند و امیدواریم ما نیز بتوانیم مورد شفاعت شهدا قرار بگیریم.
وی به جوان‌ها توصیه کرد تا هرکدام از آن‌ها با یکی از شهدای والامقام رفاقت کرده و شهدا را ناظر بر اعمال خود بدانند و تأکید کرد: فلسفه نام‌گذاری شهدا به این نام این است که شهدا از جان خود گذشتند تا اسلام زنده بماند و در این راه به سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله (ع) اقتدا کردند.
علیزاده با تاکید بر اینکه ادامه دادن مسیر شهدا مستلزم ولایت‌پذیری است اذعان کرد:  ما باید این ویژگی را در خود تقویت کرده و پیرو ولایت‌فقیه باشیم تا بتوانیم از مقاطع حساس در جامعه به‌سلامت عبور کنیم.
وی از اهمیت دادن به نماز اول وقت، احترام به والدین و ولایت‌پذیری به‌عنوان برخی از ویژگی‌های شهدا نام برد و افزود: اسلام از بدو شروع تاکنون هیچ‌گاه از دشمن بیرونی ضربه نخورده و دشمنان ما اغلب از نیروهای داخلی و خودی بوده‌اند و ما باید مواظب دشمنان داخلی باشیم تا غافلگیر نشویم.
فرمانده مرکز شهید مطهری قم یاداور شد: امروز بسیج جهانی اسلام تشکیل‌شده و در حال گسترش و رشد است و ایران اسلامی به‌عنوان مهد این نهضت شناخته می‌شود و ما نیز وظیفه‌داریم تا در حد توان به ترویج و توسعه این نهضت جهانی کمک کنیم.
وی با اشاره به جمله رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هر جا مسلمانان به کمک ایران اسلامی نیاز داشته باشند ما به آن‌ها کمک خواهیم کرد و در این راه از هیچ‌کسی ترس نداریم، متذکر شد: در حال حاضر کشور ما ازلحاظ سیاسی، امنیتی، نظامی و سایر ابعاد به یک قدرت تبدیل‌شده و تنها نقطه‌ای که شاید در آن آسیب‌پذیر باشیم موضوع اقتصاد است و مسؤولان در مجموعه دولت باید به‌گونه‌ای جامعه و به‌ویژه مسئله اقتصاد را مدیریت کنند که بتوانیم این مقطع زمانی حساس را به‌سلامت و بدون کوچک‌ترین آسیبی پشت سر بگذاریم و تحقق این امر همان‌گونه که شهدا به ما نشان دادند نیازمند پیروی از رهبری جامعه و ولایت‌پذیری است.
منبع: خبرگزاری فارس
captcha