مبارزه با تروریسم از نقاط مشترک بین ادیان توحیدی است
کد خبر: 3666911
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

مبارزه با تروریسم از نقاط مشترک بین ادیان توحیدی است

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مبارزه با تروریسم را از جمله نقاط مشترک بین ادیان توحیدی دانست و تصریح کرد: گروه‌های تروریستی نظیر داعش تهدیدی برای تمام ادیان هستند، همچنان که این گروه تروریستی افراد مختلفی را از تمام ادیان توحیدی مورد ظلم قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران به همراه گروهی از مسئولین شورای خلیفه‌گری و هیئت مذهبی به منظور تبریک انتصاب مدیرکل جدید با حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دیدار و گفت‌وگو کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به نقاط مشترک بین ادیان توحیدی از جمله اسلام و مسیحیت اشاره نمود و گفت: دین اسلام و مسلمانان احترام خاصی برای تمام پیامبران الهی از جمله حضرت مسیح(علیه السلام) و مادر بزرگوارشان حضرت مریم(سلام الله علیها) قائل است.
حجت الاسلام انصاری با اشاره به نقاط مشترک موجود در بین ادیان توحیدی به ضرورت شناخت بیشتر نقاط مشترک و پرداختن به مبارزه با گروه‌های مخالف ادیان پرداخت و با توجه به شکست کامل این روزهای گروه داعش؛ مبارزه با تروریسم را از جمله نقاط مشترک بین ادیان توحیدی دانست و تصریح کرد: گروه‌های تروریستی نظیر داعش تهدیدی برای تمام ادیان هستند، همچنان که این گروه تروریستی افراد مختلفی را از تمام ادیان توحیدی مورد ظلم قرار داده است.
وی افزود: مسیحیان در کنار مسلمانان به مبارزه با گروه تروریستی داعش پرداختند و از این نظر لازم است شکست داعش در سوریه و عراق را به مسیحیان نیز تبریک بگوییم.
وی در ادامه به وجود ظرفیت همکاری بین ادیان توحیدی در اصفهان اشاره و اظهار امیدواری نمود تمامی ادیان توحیدی در مبارزه با تروریسم اتفاق نظر و اتحاد داشته باشند و افزود: بالاترین نقطه اشتراک بین اسلام و مسیحیت اعتقاد به خدای واحد است که می‌توان از این ظرفیت برای نزدیکی بین ادیان و تقویت خدا باوری در جامعه استفاده نمود.
در ابتدای این جلسه پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با ابراز خرسندی از این دیدار و با بیان اینکه با حجت‌الاسلام ارزانی مدیرکل سابق روابط بسیار حسنه‌ای داشتیم گفت: از طرف جامعه ارامنه انتصاب شما را تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما می‌نمایم.
وی همچنین با تبریک شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و تاکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در این مبارزه اظهار کرد: دعای خیر ما این است که در منطقه همواره صلح و آرامش وجود داشته باشد.
captcha