مبارزه با هوای نفس بهترین جهاد انسان است
کد خبر: 3666969
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰

مبارزه با هوای نفس بهترین جهاد انسان است

گروه معارف: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج روح‌الله یزد گفت: برای رسید به کمال، یک‌ راه بیشتر نیست که همان راه مبارزه با هوای نفس است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام شیخ زاده، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در ناحیه بسیج  روح‌الله یزد 4 آذرماه در جمع مسئولان و بسیجیان ناحیه بسیج دانشجویی یزد با اشاره به اینکه سید علی آقا قاضی که از علما و اساتید بسیاری از عرفا متأخر هستند پیرامون فضلیت و جایگاه اهل‌بیت و به‌خصوص امام حسین(ع) فرمودند:« تمامی فیض‌ها از مسیر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به آدم می‌رسد و پیشکار ایشان حضرت عباس(ع) هستند و محال است انسان به‌جز از راه سیدالشهدا(ع) به راه توحید برسد» تصریح کرد: جایگاه و مقام والای ائمه معصومین باعقل زمینی قابل‌درک و فهم نیست.
این کارشناس مذهبی بابیان اینکه علامه طباطبایی که همه ایشان را با تفسیر المیزان می‌شناسند خود را این‌گونه معرفی می‌کنند که من ترک بی‌سواد روستایی هستم که اعتقاد، ارادت و یقین به حضرت عباس دارم.
وی با اشاره به کرامت‌های ویژه‌ای که خداوند تنها به اهل‌بیت عطا فرموده، افزود: گاهی موانع بزرگی با یک‌بار زیارت رفتن از سر راه ما برداشته می‌شود که بعضاً خودمان هم متوجه نمی‌شویم چراکه آسمان، زمین و آنچه بین آن‌هاست به برکت وجود ائمه معصومین خلق‌شده است.
حجت‌الاسلام شیخ‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه  بهترین جهاد مبارزه با هوای نفس و بازگرفتن آن از لذت‌های دنیایی است، اظهار کرد: اگر انسان بخواهد در مقابل هوای نفس خود مقاومت کند، این کار با مجاهدت ممکن خواهد شد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه روح‌الله با تأکید مجدد بر اینکه برای کمال، یک‌راه بیشتر نیست که همان راه مبارزه با هوای نفس است، اذعان کرد: همه اعمال خوب، یا دارای مقدماتی برای مبارزه با هوای نفس هستند یا لوازم و نتایج آن‌ها برای مبارزه با هوای نفس به کمک انسان می‌آید.
منبع: بسیج دانشجویی یزد
captcha