نتيجه نظرسنجی ايسپا از زائران اربعين منتشر شد
کد خبر: 3667180
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

نتيجه نظرسنجی ايسپا از زائران اربعين منتشر شد

گروه اجتماعی: سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان از انتشار نتيجه نظرسنجی مركز افكارسنجی دانشجويان ايران(ايسپا) از زائران اربعين حسينی خبر داد.

محمدامين صالحی‌نژاد سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان اظهار کرد: همزمان با آغاز سفر زائران اربعين به عتبات عاليات، كار نظرسنجی از زائران در مرزهای خوزستان و همچنين مرز مهران آغاز شد و پرسش‌گرهای ايسپا با استقرار در مرزها، پرسش‌نامه‌های مربوط به اين پروژه را تكميل كردند.

وي افزود: با توجه به جمعيت زياد زائران و همچنين افزايش تردد از مرزها در سال‌های گذشته، ضرورت جمع‌آوری اطلاعات در خصوص زائران با هدف كمك به مديريت اين حركت عظيم احساس شد و با اين هدف، پروژه نظرسنجی از زائران اربعين حسينی به انجام رسيد.

صالحی‌نژاد تصريح كرد: شناخت ديدگاه زائران در خصوص مديريت سفر و آيين‌های عزاداری در داخل و خارج از كشور، بررسی ميزان رضايت زائران و در خصوص حمل و نقل و امكانات سفر، بررسی ديدگاه زائران در خصوص مسايل و مشكلات موجود در سفر و بررسی و شناخت اهداف زائران از شركت در مراسم اربعين حسينی از جمله اهداف اصلی اجرای اين طرح بود.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان خاطرنشان كرد: در اين طرح 270 پرسش‌نامه در مرز چذابه، 480 پرسشنامه در مرز شلمچه و 585 پرسشنامه در مرز مهران تكميل شد. 71 درصد پاسخ‌گويان مرد و 29 درصد نيز زن بوده‌اند. همچنين بيش از 62 درصد پاسخ‌گويان دارای مدرك ديپلم و پايين‌تر، 36 درصد دارای مدرك دانشگاهی و 1.3 درصد دارای تحصيلات حوزوی بوده‌اند.

وي ادامه داد: 44 درصد پاسخ‌گويان عنوان كردند كه برای نخستين‌بار است كه در راهپيمايی اربعين شركت كرده‌اند، 22 درصد برای دومين بار، 14 درصد برای سومين بار و 15 درصد نيز چهار مرتبه و بيشتر در راهپيمايی شركت كرده‌اند. همچنين 51.5 درصد زائران با استفاده از وسيله شخصی خود را به مرز رسانده‌اند و 48.5 درصد نيز از وسايل نقليه عمومی استفاده كرده‌اند.

صالحي‌نژاد گفت: بر اساس طرح اجرا شده، بيش از 72 درصد زائران عنوان كرده‌اند كه از وسايل نقليه عمومی در داخل ايران رضايت داشته‌اند كه اين ميزان در مورد وسايل حمل و نقل در كشور عراق (از مرز تا شهرهاي زيارتي) 64 درصد بوده است. همچنين 96 درصد پاسخ‌گويان كه به صورت زميني به عراق سفر كرده‌اند، داراي ويزا بوده‌اند و 81.4 درصد نيز از مديريت مرزها توسط مسئولان داخلي كشور رضايت داشته‌اند.

سرپرست معاونت فرهنگي سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان گفت: اين موارد تنها بخشي از اطلاعاتي است كه در قالب اين پروژه گردآوری شده است و براي بهبود مديريت اين رويداد عظيم در سال‌هاي آينده، مي‌توان از اين اطلاعات بهره‌برداري كرد.

iqnakhouzestan@

captcha