بسیج، تفکری برگرفته از نهضت عاشورا است
کد خبر: 3667188
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

بسیج، تفکری برگرفته از نهضت عاشورا است

گروه فرهنگی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: بسیج متعلق به یک قشر یا گروه خاص نیست، بلکه یک فرهنگ و تفکر، برگرفته از نهضت عاشورا است و هر کس که در مسیر ارزش‌های انقلابی خدمت می‌کند، یک بسیجی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، در آخرین روز از هفته بسیج، اجتماع بزرگ بسیجیان با حضور علما و فرماندهان سپاه در مصلی قدس شهرستان زاهدان برگزار شد.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در این مراسم بیان کرد: بسیج، شجره طیبه‌ای است که به دست بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی کاشته شد و امروز ثمرات آن را در زمینه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.
وی ادامه داد: بسیج متعلق به یک قشر یا گروه خاص نیست، بلکه یک فرهنگ و تفکر، برگرفته از نهضت عاشورا است و هر کس که در مسیر ارزش‌های انقلابی خدمت می‌کند، یک بسیجی محسوب می‌شود.
امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی در چهارمین دهه عمر خود به عنوان مقتدرترین کشور منطقه مطرح است، بدون شک مرهون بسیج و تفکر بسیجی است.
وی با اشاره به اهمیت تشکیل بسیج مستضعفان و سالروز تأسیس این نهاد انقلابی به فرمان حضرت امام(ره)، بیان کرد: باید تفکر بسیجی را قدر بدانیم و این روز بزرگ را به همه مستضعفان جهان تبریک بگوییم.
آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: آن زمان که امام خمینی(ره) فرمان تشکیل بسیج را دادند، شاید هیچ فردی نسبت به برکات وجودی آن آگاهی نداشت اما امروز شاهد هستیم که بسیجیان چقدر برای تحقق آرمان‌های انقلاب، تثبیت نظام و صادر کردن آن به دیگر نقاط دنیا تلاش کرده‌اند که جای قدردانی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نابودی داعش به برکت تفکر بسیجی صورت گرفت، افزود: امروز گروه تروریستی داعش با آن همه ادعا و قدرت‌نمایی، قدرت مانور را از دست داده است، با این حال، باید بدانیم که تفکر تکفیری همچنان وجود دارد و تا زمانی که وهابیت وجود دارد باز هم احتمال شکل گیری تفکر تکفیری می‌رود.
captcha