سوریه گفتمان جدی شیعه در حوزه دفاع است
کد خبر: 3667449
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۳
نویسنده کتاب «پرونده سوریه» در رشت:

سوریه گفتمان جدی شیعه در حوزه دفاع است

گروه اجتماعی: محبوب، با بیان اینکه سوریه گفتمان جدی شیعه در حوزه دفاع است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی هر چقدر هم که امتیاز بگیرد، از دشمنی با ما کوتاه نمی آید.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمدرضا محبوب، نویسنده کتاب «پرونده سوریه» شامگاه گذشته، 5 آذر در آیین رونمایی از این کتاب که در سالن آمفی تئاتر بانک ملی رشت برگزار شد، با بیان اینکه شیعه در طول تاریخ برهه های سختی را گذرانده است، اظهار کرد: امروز شیعیان اهل بیت(ع) در عراق و سوریه با اقتدار از هویت شیعی خود دفاع می کنند.

وی شیعه را دارای هویتی مستقل، قوی و قابل دفاع دانست و افزود: بدون هرگونه نگاه سیاسی، امروز سوریه عزت شیعه و امنیت ایران است. اگر نگاه آخرالزمانی به سوریه نداشته باشیم، قطعا راه را خطا رفته ایم، زیرا سوریه زمینه ساز ظهور است.

فعال فرهنگی گیلان، با بیان اینکه سوریه معادلات دشمن در خاورمیانه را برهم زده است، خاطرنشان کرد: سوریه تثبیت کننده هلال شیعی و پاسخگویی به ساده لوحی برخی افراد است تیتر «حسین همدانی در سوریه کشته شد» را زدند.

محبوب، سوریه را امنیت ملی ما دانست و اضافه کرد: امروز همه به این باور رسیده اند که جنگ سوریه و عراق بهانه و هدف نهایی ایران بوده است لذا در سوریه جنگیدیم تا مرزهای ما آرام باشد و خانواده ها در آرامش زندگی کنند.

نویسنده کتاب «پرونده سوریه»، با بیان اینکه سوریه گفتمان جدی شیعه در حوزه دفاع است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی هر چقدر هم که امتیاز بگیرد، از دشمنی با ما کوتاه نمی آید و این مسئله در برجام ثابت شد لذا جواب شیعه در سوریه است.

وی سوریه را دو راهی استراتژیک شیعه معرفی کرد و یادآور شد: سوریه نشان دهنده عزت جمهوری اسلامی ایران است و حاج قاسم سلیمانی و سرداران ایرانی برای یک کشور تصمیم می گیرند.

محبوب، با بیان اینکه حدود دو ماه و نیم از چاپ کتاب «پرونده سوریه» می گذرد، گفت: باید خودمان را مقید به مطالعه درباره مدافعان حرم کنیم لذا در تالیف این کتاب سعی کردم برای مخاطبان قابل استفاده باشد. به زودی کتاب «جریان های تکفیری در سوریه و عراق» را منتشر می کنیم، زیرا داعش تمام شده، اما سوریه ادامه دارد.

به گزارش ایکنا، کتاب «پرونده سوریه» توسط پدران شهدای گیلانی مدافع حرم رونمایی شد.

captcha