الگوهای درست قرآنی به مردم معرفی شوند
کد خبر: 3667470
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

الگوهای درست قرآنی به مردم معرفی شوند

گروه فعاليت‌هاي قرآني: مدیر رادیو قرآن گفت: الگوهای قرآنی نباید یک‌بعدی باشند و فردی را باید به‌عنوان الگو معرفی کرد که زندگی‌اش متأثر از قرآن باشد.

احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به کمرنگ شدن نقش قرآن در جامعه اظهار کرد: کمرنگ شدن قرآن در جامعه ارتباطی به آموزش و خواندن آن ندارد، ما نمونه‌هایی که با قرآن زندگی کردند و زندگی موفقی داشتند را به‌درستی به جامعه معرفی نکردیم.
وی افزود: ما افرادی را به‌عنوان نیروهای قرآنی معرفی کردیم که صرفاً قرآن را به‌خوبی تلاوت می‌کردند، درواقع تعریف ما از نیروی قرآنی کسی نیست که بتواند به‌خوبی قرآن را بخواند در اصل الگوهای قرآنی کسانی هستند که در زندگی شخصی خود از قرآن استفاده و تغییر کردند.
مدیر رادیو قرآن بیان کرد: افرادی که در زندگی‌شان با قرآن مأنوس هستند و با قرآن زندگی می‌کنند در جامعه فراوان هستند، اما این افراد گمنام هستند چراکه ما به‌درستی این افراد را به‌عنوان الگوی قرآنی معرفی نکردیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در الگوسازی و معرفی آن‌ها به جامعه اشتباه کردیم چراکه خیلی از الگوهای معرفی‌شده یک‌بعدی بودند، برای مثال قاری قرآن فقط در بعد قرائت قران الگو است و ممکن است در رفتار قرآنی الگو نباشد.
ابوالقاسمی تأکید کرد: ما افرادی بسیاری داریم که در تلاوت قرآنی مطرح نیستند اما الگوهای قرآنی خوبی به شمار می‌روند و زندگی‌شان برگرفته از قرآن است، این در حالی است که ما این افراد را نمی‌شناسیم و اگر هم بشناسیم به‌عنوان الگوی قرآنی به جامعه معرفی نکردیم.
وی بیان کرد: اقبال کم مردم به قرآن این است که مردم باید تأثیر قرآن در زندگی را ببیند که این امر با معرفی نمونه‌هایی که با قرآن زندگی کردن ممکن است، ما در این قسمت ضعف بزرگی داریم و باید تعریف کاملی از این الگوها ارائه دهیم.
مدیر رادیو قرآن اظهار کرد: ما باید تعریف‌های خود را کامل کنیم، برای مثال نیروی قرآنی باید تعریف درستی داشته باشد و هرکسی که قرآن را خوب تلاوت و حفظ کرد نیروی قرآنی نیست، این تعریف باید کامل شود و نیروی قرآنی را کسی معرفی کنیم که زندگی شخصی و اجتماعی‌اش مطابق با دستورات قرآنی باشد.
وی عنوان کرد: معرفی این افراد و شناخت روش و منش آن‌ها باعث ترویج سبک زندگی قرآنی می‌شود و ما نیز باید در معرفی این الگوها تلاش کنیم و مردم را با این شخصیت‌ها بیشتر آشنا کنیم.
ابوالقاسمی با اشاره به فعالیت رادیو قرآن در این زمینه، خاطرنشان کرد: رادیو قرآن بیشتر به قرائت و مفاهیم قرآنی می‌پردازد ولی ما نیز به این سمت حرکت کردیم که سواد دینی و اجتماعی نیروهای قرانی که شنونده‌های رادیو قرآن هستند را افزایش دهیم.
وی افزود: برنامه قرآن و زندگی که هرروز صبح پخش می‌شود به این موضوع می‌پردازد، همچنین سؤالات قرآنی و تفسیر قرآن نیز کمک می‌کند فعالین قرآنی ما سبک زندگی‌شان قرآنی شود، با تغییر مدیریت کل رادیو تغییر نمی‌دهد.
مدیر رادیو قرآن تأکید کرد: مدیران سابق رادیو قرآن نیز فعالیت‌های خوبی انجام دادند به‌طوری‌که رادیو قرآن سومین رادیو کشور ازلحاظ شنونده شده است که این نشان‌دهنده موفقیت این رادیو است که رضایتمندی 97 درصدی مردم را به همراه دارد.
وی بابیان اینکه یک‌شبه نمی‌توان کل ساختارها را تغییر داد؛ افزود: ما به این سمت می‌رویم که نیروهای شنونده رادیو قرآن به اطلاعات کافی مسلح شوند و زندگی قرآنی را پیش بگیرند.
 
خبرنگار: آرزو یارکه سلخوری
captcha