اعزام دانش‌آموزان نظرآبادی به مناطق عملیاتی غرب کشور
کد خبر: 3667732
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

اعزام دانش‌آموزان نظرآبادی به مناطق عملیاتی غرب کشور

گروه معارف: رئیس اداره آموزش و پرورش نظرآباد گفت: 200 دانش‌آموز دختر این شهرستان به سفر معنوی راهیان نور اعزام شدند.

محسن شهبازی سرور، رئیس اداره آموزش و پرورش نظرآباد در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: فرهنگ ایثار و شهادت مجموعه‌ای نمادین است که ایثارگری و میل به شهادت را در افراد به وجود می‌آورد که با نهادینه شدن آن، نگرش‌ها و رفتار افراد به سمت رفتارهای ایثارگرانه سوق خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی که خود ثمره ایثارو شهادت است، افزود: این انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) موجب تغییر و تحول در تمامی سطوح جامعه شد که در این عصر اطلاعات، اگر ملتی در راه حفظ و تقویت دستاوردهای فرهنگی خود قدم پیش نگذارد، نمی‌تواند در مقابل تهدیدها مصون بماند.
این مسئول بیان کرد: امروزه که مظاهر تمدن جهان به ویژه پیشرفت علوم، اذهان و قلوب را مسخّر ساخته است، افراد و گروه‌های مغرض، یا کم‌اطلاع و یا ساده‌لوح به تحریک سیاستمداران جهان‌خوار، می‌کوشند که دین اسلام و فرهنگ اسلامی و ارزش‌های حاکم بر آن را مخالف و مخرب زندگی و پیشرفت معرفی کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش نظرآباد یادآور شد: آنان برای رسیدن به اهداف خود نسل جوان ما را آماج دسیسه‌های فرهنگی خود قرار می‌دهند لذا ضرورت دارد در راه شناخت و بازشناسی فرهنگ اصیل اسلامی به ویژه ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت گام‎های موثری چون تقویت سفر معنوی راهیان نور برداشته شود.
مدیر آموزش و پرورش نظرآباد هدف از سفر دانش‌آموزان به راهیان نور را ارتقا فرهنگ شهادت و ایثار در بین نسل جوان برشمرد و ادامه داد: این فرهنگ غنی را باید در نسل نوجوان و جوان گسترش داده و نهادینه کنیم.
وی اضافه کرد: دانش‌آموزان مدارس دخترانه فلق، صدرا، الزهرا، فاطمه الزهرا(س)، عفاف و عسگری امروز، هفتم آذر پس از قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام این شهرستان راهی این سفر معنوی شدند.

captcha