ارتقاء رتبه کنکور البرز از 23 به 11
کد خبر: 3667802
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

ارتقاء رتبه کنکور البرز از 23 به 11

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: طبق آمار سازمان سنجش کشور، رتبه کنکور این استان در دوره پنج ساله از رتبه 23 به 11 ارتقاء یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، خسرو ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، هفتم آذر در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان پژوهنده استان که در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، با تبریک سالروز امامت و ولایت حضرت ولیعصر(عج) و هفته بسیج اظهار کرد: بسیج در سراسر جهان به‌عنوان پرچم سرفراز مقاومت و اسلام در مقابل دشمنان ایستاده که سبب خوشحالی جهان اسلام شده است.
وی با اشاره به اینکه هفته پژوهش موتور محرک برای دانش در مدارس است، افزود: نظام آموزشی عمومی و رسمی جمهوری اسلامی ایران وظیفه رشد و شکوفایی بالقوه دانش‌آموزان را برعهده دارد و به دلیل گستردگی کار آموزش و پرورش چند مجموعه در استان البرز در زمینه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.
این مسئول با تاکید بر اینکه تجهیزات و ابزار آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت است، گفت: وجود نیروی متعهد و متخصص برای آموزش و پرورش حائز اهمیت است و اگر نیروی کافی نباشد ابزار و زیرساخت‌ها کارآمد نیست و دانشگاه تربیت معلم و فرهنگیان وظیفه تربیت نیروی متخصص در این زمینه را دارد.
ساکی با بیان اینکه 25 هزار نیروی انسانی اعم از معلم و مدیر مدرسه در آموزش و پرورش استان البرز فعال هستند، عنوان کرد: در دو دهه اخیر در کشورهای مختلف جهان، آموزش و پرورش دچار تحولات شگرف شده است که در حوزه‌های محتوا و آموزش این دگرگونی دیده می‌شود که از رفتارگرایی و دانستنی‌های صرف به تفکرگرایی و شناخت پدیده‌ها تبدیل شد.
وی ادامه داد: یکی از این تغییر و تحولات توجه جدی به پژوهش‌های دانش‌آموزان است؛ مدرسه‌ برای ارائه کارنامه موفقیت، باید تعداد دانش‌آموزان پژوهشگر را اعلام کند که جشنواره‌های فارابی، خوارزمی و جابربن حیان از این نمونه مراسم‌های پژوهشی است.
مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان باید از حفظ محتوا به سمت تجربه و پژوهش سوق پیدا کنند، تصریح کرد: در چهار سال گذشته 92 مدال گوناگون در مسابقات علمی کشوری و بین‌المللی توسط دانش آموزان استان البرز کسب شد.
وی با اشاره به اینکه طبق آمار سازمان سنجش کشور، استان البرز از رتبه 23 در سال 92 به 11 کنکور در سال 96 ارتقا یافته است، اضافه کرد: 700 طرح در نمایشگاه هفته پژوهش توسط آموزش و پرورش استان البرز دریافت شده که 200 طرح در این نمایشگاه شرکت داده شد.

captcha