دشمن به دنبال انفعال در فضای مجازی است
کد خبر: 3667979
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

دشمن به دنبال انفعال در فضای مجازی است

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، اشاعه‌ فرهنگ غنی اسلام و همچنین ابلاغ پیام انقلاب اسلامی ایران، گفت: معاندان به دنبال آن هستند که ما را در فضای مجازی منفعل نگه‌دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شب گذشته در ایین افتتاحیه نخستین جشنواره فعالان فضای مجازی استان، با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در استان، اشاعه‌ فرهنگ غنی اسلام و همچنین ابلاغ پیام انقلاب اسلامی ایران، گفت: معاندان به دنبال آن هستند که ما را در فضای مجازی منفعل نگه‌دارند.

وی، با بیان اینکه موضوع فضای مجازی، با توجه به ابعاد این مقوله و دامنه‌ اثرگذاری آن، موضوعی مهم است، اظهار کرد: اگر ما به فضای مجازی به عنوان یک مقوله فرهنگی نگاه کنیم باید فرآیند شکل‌گیری و اثرگذاری آن را در عمق ببینیم و نه صرفا در ظاهر موضوع. 

محمدپور، با اشاره به اینکه آسیب جدی و اساسی در مقوله فضای مجازی برای افراد در مقام تصمیم‌گیری سطحی و قشری‌نگری است،گفت: باید نگاه خود را در این زمینه اصلاح کرد و سطوح زیرین را هم ببینیم تا نقش‌ها نسبت به این موضوع  تعیین شود.

وی اذعان کرد: فصای مجازی عین تمام پدیده‌ها می‌تواند فرصت و تهدید تلقی شود و اینکه آیا فضای مجازی تهدید و فرصت است، به نوع نگرش ما بستگی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم که هر زمان در لاک دفاعی بودیم، آسیب دیدیم خاطر نشان کرد: بهترین دفاع، تهاجم است لذا در سال‌های پایانی دفاع مقدس، برخورد آفندی ایران موفقیت آمیز بود.

وی با بیان اینکه اگر صرفاً وظیفه و عمل این باشد که فضا را دیده و فقط آه و ناله کنیم و از تولید محتوا عفلت کنیم، قطعاً فضای تهدید و فرصت‌سوزی خواهیم داشت، گفت: اگر بنا باشد که سواد رسانه‌ای را افزایش دهیم، قطعاً می‌توانیم فضای تهدید را به فرصت تبدیل کنیم

captcha