40 روستا تحت پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیجار قرار گرفت
کد خبر: 3668104
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

40 روستا تحت پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیجار قرار گرفت

گروه سیاسی: رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیجار با بیان اینکه 40 روستا تحت پوشش این قرارگاه قرار گرفته است، بیان کرد: هدف این قرارگاه، آبادانی و پیشرفت در روستاهاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حسین محمودی، رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان بیجار شامگاه گذشته، هفتم آذر ماه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کشور، اظهار کرد: به فرمان مقام معظم رهبری این قرارگاه باید یک هزار نقطه در کشور را محرومیت‌زدایی کند.

وی با اشاره به اینکه این قرارگاه در تمام استان‌ها در  سال 96  آغاز به کار کرده است، افزود:در مدت هفت ماه فعالیت قرارگاه بالغ بر چهار میلیارد و 951 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان بیجار با اشاره به انجام طرح‌های محرومیت‌زدایی اظهار کرد: امیدواریم با انجام این پروژه‌ها از مهاجرت روستاییان جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سروآباد و بیجار به عنوان شهرستان پایلوت رفع محرومیت‌ زدایی در استان انتخاب شده است، عنوان کرد: در روستاهایی که پروژه محرومیت‌زدایی انجام شده، باید به صورت تخصصی در مورد آنها مطالعه و برنامه‌ریزی شود.

محمودی با بیان اینکه 40 روستا تحت پوشش این قرارگاه قرار گرفته است، بیان کرد: هدف این قرارگاه، آبادانی و پیشرفت در روستاهاست.

وی در ادامه به کمک اهالی روستاها در انجام پروژه ها اشاره و بیان کرد: در مدت هفت ماه که قرارگاه فعال است توانسته‌ایم پنج حلقه چاه  به ارزش چهار هزار و 500 میلیون ریال حفر کنیم تا این روستاها از لحاظ آب شرب دچار مشکل نشوند.

رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیجار عنوان کرد: در ادامه این فعالیت ها شش کیلومتر خطوط انتقال آبرسانی، بازسازی و ترمیم پنج مدرسه، ساخت پنج باب خانه محروم به ارزش 670 میلیون ریال نیز انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این طرح 520 متر قنات لایه روبی شده است، بیان کرد: در خصوص محرومیت‌زدایی فعالیت‌های زیادی انجام شده است که امیدواریم با انجام این پروژه‌ها از مهاجرت روستاییان جلوگیری کنیم.

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه 48 کیلومتر زیر ساخت راه روستایی آماده آسفالت است، اظهار کرد: راههای بین مزارع یک مسئله مهم برای دسترسی کشاورز به این زمین ها است که در این خصوص هفت کیلومتر راه آماده‌سازی شده است.

رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان بیجار در پایان با اشاره به اینکه محرومیت زدایی از جمله اولویت های جامعه است، یادآور شد: در مدت 7 ماه که قرارگاه فعالیت خود را آغاز کرده است بالغ بر 4 میلیارد و 951 میلیون تومان هزینه شده است.

captcha