ابلاغ آیین‌نامه پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان در سال ۱۳۹۶
کد خبر: 3668121
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
نیکی خبر داد:

ابلاغ آیین‌نامه پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان در سال ۱۳۹۶

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان قزوین از ابلاغ آیین‌نامه پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

محمد نیکی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه آیین­‌نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی به استانها ابلاغ شده است، اظهار کرد: از آنجایی که این آیین‌‌نامه نیازمند بازنگری و تصویب مجدد بود، بازنگری انجام شد و در نهایت در جلسه مهرماه شورای قرآن مصوب و به سازمان اوقاف ابلاغ شده است.
وی افزود: بر اساس این آیین‌نامه دارندگان مدرک تخصصی درجه یک استاد حفظ قرآن، استاد تعلیم قرائت قرآن و استاد قرائت قرآن می‌توانند به صورت کامل از کمک هزینه شهریه ثابت و متغیر تحصیل حافظان و قاریان قرآن در هر نیمسال استفاده کنند.
نیکی تاکید کرد: دارندگان مدرک تخصصی درجه دو حافظ ممتاز، قاری ممتاز و مدرس قرائت قرآن و دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات بین‌­المللی حفظ کل و قرائت قرآن که مورد تأیید ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور هستند نیز می‌توانند از این کمک هزینه بهره‌مند شوند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان قزوین ادامه داد: با توجه به مصوبات موجود در آئین‌نامه دارندگان مدرک تخصصی درجه سه حافظ کل قرآن، قاری برگزیده و معلم قرائت قرآن، و دارندگان رتبه عالی و ممتاز مسابقات کشوری حفظ کل و قرائت قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه می‌توانند بین 80 تا 100 از این کمک هزینه بهره‌مند شوند.
وی بیان کرد: دارندگان مدرک تخصصی درجه چهار که حافظ بیست جزء و قاری قرآن هستند و دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم با امضای مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این آئیین‌نامه می‌توانند بین 50 تا 70 درصد از امتیاز کمک‌هزینه تحصیلی بهره‌مند شوند.
نیکی در پایان با اشاره به اینکه فعالان قرآنی در استان نیازمند ارتقاء سطح علمی و فنی خود هستند، یادآور شد: استفاده از اینگونه دستورالعمل‌ها می‌توانند در تقویت بنیه فنی و علمی فعالان قرآنی استان قزوین موثر باشد.
captcha